Image

Box Office: «سوپرمن» و «F1» در آستانه عبور از مرز ۶۰۰ میلیون دلار

📋 خلاصه مقاله:

فیلم‌های «سوپرمن» و «F1» با فروش نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار در گیشه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند و پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی ادامه یابد. «سوپرمن» با داستان جذاب و جلوه‌های ویژه و «F1» با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز، توانسته‌اند توجه تماشاگران را جلب کنند و به زودی ممکن است به باشگاه میلیارد دلاری‌ها بپیوندند.

در هفته گذشته، فیلم‌های «سوپرمن» و «F1» به موفقیت‌های چشمگیری در گیشه دست یافتند و هر دو به مرز ۶۰۰ میلیون دلار نزدیک شدند. این دو فیلم با استقبال گسترده‌ای از سوی تماشاگران مواجه شده‌اند و توانسته‌اند در مدت کوتاهی به این نقطه برسند. تحلیل‌گران صنعت سینما پیش‌بینی می‌کنند که این روند صعودی همچنان ادامه خواهد داشت و این فیلم‌ها به زودی رکوردهای جدیدی را ثبت خواهند کرد.

فیلم «سوپرمن» با داستانی جذاب و جلوه‌های ویژه خیره‌کننده، توانسته است نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کند. از سوی دیگر، «F1» با نمایش هیجان‌انگیز مسابقات اتومبیل‌رانی و صحنه‌های اکشن نفس‌گیر، طرفداران زیادی را به سینماها کشانده است.

این موفقیت‌ها نشان‌دهنده قدرت بالای این دو فیلم در جذب مخاطب و همچنین توانایی استودیوهای سازنده در ارائه محتوای با کیفیت است. با ادامه این روند، انتظار می‌رود که هر دو فیلم به زودی به باشگاه میلیارد دلاری‌ها بپیوندند.

رقابتی جذاب در گیشه بین “Superman” و “F1” در حال شکل‌گیری است: کدام فیلم پرهزینه اولین خواهد بود که از مرز ۶۰۰ میلیون دلار فروش جهانی عبور کند؟

بدون توجه به ترتیب، این دستاوردها برای دو فیلمی که به عنوان موفقیت‌های تضمین‌شده وارد سینماها نشدند، چشمگیر است. “Superman” که در داخل کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته، پس از شش هفته اکران به ۵۹۵ میلیون دلار رسیده است که شامل ۳۴۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی می‌شود. در همین حال، “F1” که به‌ویژه در بازارهای خارجی استقامت چشمگیری نشان داده، پس از هشت هفته ۵۹۰ میلیون دلار فروش داشته است که شامل ۴۰۷ میلیون دلار در سطح بین‌المللی می‌شود.

در آخر هفته، «سوپرمن» ۳.۱ میلیون دلار در خارج از کشور و ۸.۴ میلیون دلار در سطح جهانی به فروش خود افزود. در این مرحله، بعید به نظر می‌رسد که «سوپرمن» بتواند از درآمد آخرین فیلم انفرادی این شخصیت، «مرد پولادین» در سال ۲۰۱۳ که به ۶۷۰ میلیون دلار رسید (بدون تعدیل برای تورم)، پیشی بگیرد. با این حال، استقبال از این فیلم نشان‌دهنده یک گام مثبت به جلو برای استودیوهای دی‌سی است که در سال‌های اخیر در دستیابی به ثبات تجاری با اقتباس‌های مختلف کتاب‌های کمیک خود با چالش‌هایی روبرو بوده‌اند. فیلم‌های بعدی این استودیو «سوپرگرل» و «کلی‌فیس» در سال ۲۰۲۶ خواهند بود. جیمز گان، که علاوه بر مدیریت دی‌سی در کنار پیتر سافران، کارگردانی «سوپرمن» را نیز بر عهده داشت، اخیراً اعلام کرده که قصد دارد یک قسمت جدید از «خانواده سوپر» را بسازد، هرچند هنوز مشخص نیست که چگونه دقیقاً با ماجراجویی به رهبری دیوید کورنسوت که در حال حاضر در سینماها در حال نمایش است، مرتبط خواهد بود.

همچنین در آخر هفته گذشته، «F1» در سطح بین‌المللی ۹.۳ میلیون دلار و در سراسر جهان ۱۲ میلیون دلار فروش داشت. «F1» به عنوان یک قمار تلقی می‌شد زیرا اپل بیش از ۲۵۰ میلیون دلار تنها برای بودجه تولید آن هزینه کرده بود و به عنوان یک استودیوی نوپا، هنوز هیچ موفقیت تجاری نداشت. علاوه بر این، «F1» که برد پیت در نقش یک راننده فرمول یک کهنه‌کار که پس از دریافت یک پیشنهاد جذاب از بازنشستگی بازمی‌گردد، از گونه‌های در حال انقراض فیلم‌های بزرگسال‌محور و اصیل به شمار می‌رود. این فیلم اخیراً به پرفروش‌ترین فیلم در کارنامه پیت تبدیل شد و از فروش «جنگ جهانی زد» در سال ۲۰۱۳ (۵۴۰ میلیون دلار، بدون تعدیل برای تورم) پیشی گرفت.

در یک موفقیت چشمگیر دیگر، فیلم «Weapons» به آستانه ۱۵۰ میلیون دلار نزدیک شده است، آن هم تنها پس از ۱۰ روز نمایش در سینماها. در دومین آخر هفته اکران، این فیلم ترسناک با درجه R توانست ۱۸.۴ میلیون دلار از ۷۳ بازار بین‌المللی به دست آورد. تاکنون، «Weapons» موفق به کسب ۵۹ میلیون دلار در خارج از کشور و ۱۴۸.۸ میلیون دلار در سطح جهانی شده است. هزینه تولید این فیلم ۳۸ میلیون دلار بوده و به عنوان آخرین موفقیت پی‌درپی برای Warner Bros. پس از «A Minecraft Movie»، «Sinners»، «Final Destination Bloodlines»، «Superman» و «F1» (که استودیو برای Apple توزیع کرده) به شمار می‌آید.

در مورد اکران‌های جدید، دنباله اکشن Universal به نام «Nobody 2» با فروش نه چندان قوی ۴.۹ میلیون دلار از ۴۷ بازار کار خود را آغاز کرد. این فیلم در آمریکای شمالی با ۹.۲ میلیون دلار عملکرد بهتری داشت و شروع جهانی ۱۴.۱ میلیون دلار را به ثبت رساند. باب اودنکرک به عنوان قهرمان اکشن غیرمنتظره سینما در «Nobody 2» بازمی‌گردد که هزینه تولید آن ۲۵ میلیون دلار بوده و برای رسیدن به سودآوری با چالش بزرگی روبرو نخواهد بود.

پست‌های مرتبط

ستاره «Rao Bahadur» ساتیادف درباره تحول پنج‌ساعته و جاه‌طلبی‌های جهانی فیلم با حمایت ماهش بابو: «مردم شگفت‌زده خواهند شد» (اختصاصی)

ستاره «Rao Bahadur» ساتیادف درباره تحول پنج‌ساعته و جاه‌طلبی‌های جهانی فیلم با حمایت ماهش بابو: «مردم شگفت‌زده خواهند شد» (اختصاصی)

ستاره هندی ساتیادف در فیلم «Rao Bahadur» با چالش‌های آرایشی و نقش پیچیده‌ای روبروست که به بررسی تأثیرات مخرب شک می‌پردازد. این پروژه که با حمایت ماهش بابو و نامراتا شیروکار شتاب گرفته،…

توسطتوسطنرگس فرهادیمرداد ۲۷, ۱۴۰۴
خروج هایدی گاردنر از «SNL» پس از هشت فصل

خروج هایدی گاردنر از «SNL» پس از هشت فصل

هایدی گاردنر پس از هشت فصل از برنامه “SNL” جدا می‌شود تا به دنبال فرصت‌های جدید برود. او با خلق شخصیت‌های به‌یادماندنی و اجرای نقش‌های متنوع، به یکی از چهره‌های برجسته این برنامه…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۶, ۱۴۰۴
مدیرعامل Sony Pictures از فروش «KPop Demon Hunters» به Netflix حمایت می‌کند: «خوشحالیم وقتی مشتریانمان موفق می‌شوند»

مدیرعامل Sony Pictures از فروش «KPop Demon Hunters» به Netflix حمایت می‌کند: «خوشحالیم وقتی مشتریانمان موفق می‌شوند»

راوی آهوجا، مدیرعامل Sony Pictures Entertainment، درباره موفقیت فیلم “KPop Demon Hunters” و قرارداد توزیع با نتفلیکس صحبت کرد. این انیمیشن موزیکال با ۲۳۶ میلیون بازدید به پربیننده‌ترین فیلم نتفلیکس تبدیل شد. سونی…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۱۴, ۱۴۰۴
جولیا رابرتز از فیلم «After the Hunt» لوکا گوادانینو در ونیز دفاع می‌کند: «هنر گفتگو در انسانیت در حال از دست رفتن…

جولیا رابرتز از فیلم «After the Hunt» لوکا گوادانینو در ونیز دفاع می‌کند: «هنر گفتگو در انسانیت در حال از دست رفتن…

جولیا رابرتز در جشنواره فیلم ونیز از فیلم «After the Hunt» دفاع کرد و بر اهمیت گفتگو در انسانیت تأکید کرد. او بیان کرد که فیلم به دنبال ایجاد بحث‌های دشوار پیرامون جنبش…

توسطتوسطسارا رستگارشهریور ۷, ۱۴۰۴
Box Office: «سوپرمن» و «F1» در آستانه عبور از مرز ۶۰۰ میلیون دلار - سرگرما