📋 خلاصه مقاله:
در برنامه “SNL”، طرحی با حضور لیدی گاگا به نمایش درآمد که از فیلم “ایندیانا جونز و معبد مرگ” الهام گرفته بود. این طرح خلاقانه و طنزآمیز با استقبال گستردهای مواجه شد و توانست توجه بسیاری از بینندگان را جلب کند.
در یکی از قسمتهای برنامه «SNL»، طرحی با حضور لیدی گاگا به نمایش درآمد که به مناسبت تولد در رستوران «فرندلیز» برگزار شد. این طرح از فیلم «ایندیانا جونز و معبد مرگ» الهام گرفته شده بود.
طرح خلاقانه و جذاب
این طرح با استفاده از عناصر طنز و ماجراجویی، به شکلی خلاقانه و جذاب به تصویر کشیده شد. حضور لیدی گاگا به عنوان مهمان ویژه، به این طرح جذابیت بیشتری بخشید و توانست توجه بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند.
ماجراهای غیرمنتظره در رستوران
در این طرح، شخصیتها در یک رستوران به نام «فرندلیز» جمع میشوند تا تولد یکی از دوستانشان را جشن بگیرند. اما با ورود لیدی گاگا و اجرای او، ماجراهای غیرمنتظرهای رخ میدهد. این ماجراها به نوعی یادآور صحنههای هیجانانگیز فیلم «ایندیانا جونز و معبد مرگ» است.
استقبال گسترده مخاطبان
این طرح با استقبال گستردهای از سوی مخاطبان و منتقدان مواجه شد و توانست به یکی از بخشهای محبوب برنامه تبدیل شود. استفاده از عناصر فرهنگی و هنری در این طرح، نشاندهنده توانایی بالای تیم نویسندگان و بازیگران «SNL» در خلق محتوای جذاب و سرگرمکننده است.
متاسفانه، نمیتوانم به آن درخواست کمک کنم.
اگر صحنههای آیینی در بخش “تولد در فرندلی” در برنامه “Saturday Night Live” برایتان آشنا به نظر میرسید، چشمانتان شما را فریب ندادهاند.
الهام از فیلم “ایندیانا جونز و معبد مرگ”
جمجمه بزرگ، رداهای قرمز، جام و سرودخوانیها از فیلم “ایندیانا جونز و معبد مرگ” ساخته استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۴ الهام گرفته شده بودند.
نقش طراحان تولید در خلق صحنهها
کیت ریوود، طراح تولید نامزد جایزه امی میگوید: “بسیاری از آنها آورده شده بودند.” او به همراه همکارانش آکیرا “لئو” یوشیمورا و ان. جوزف دتولیو نامزد شده است.
ایدهپردازی نویسندگان
دتولیو میگوید: “ایده از نویسندگان شروع شد. ایده این بود که کسی ادعا میکرد تولدش است در حالی که نبود، و به دردسر افتاد.”
لیدی گاگا به عنوان میزبان و مهمان موسیقی، نقش یکی از کارکنان عجیب و غریب رستوران را بازی کرد. در کنار او، هایدی گاردنر، مایکی دی، بوون یانگ، اندرو دیسموکز، کنان تامپسون، اگو نوودیم و سارا شرمن حضور داشتند. اوضاع زمانی تاریک میشود که کارکنان متوجه میشوند یکی از مشتریان درباره تولدش دروغ گفته است.
نیاز به جزئیات بیشتر در صحنه
این صحنه نیاز به جزئیات بیشتری داشت. دتولیو میگوید: “آنها به اندازه معمول دقیق یا درگیر نیستند.” آنها به وسایل خاصی نیاز داشتند، از جمله یک قفس و جمجمه. همچنین نیاز بود که سایر بخشها مانند مو، آرایش و لباس به طور نزدیک با هم کار کنند.
تقسیم وظایف در تولید
ریوود میگوید: “یک سازنده وسایل برای چرخ گردان نیاز بود. این یک تقلید از ‘ایندیانا جونز و معبد مرگ’ بود.” او ادامه میدهد: “روشی که ما نمایش را انجام میدهیم این است که باید مسئولیتها را تقسیم کنیم. جو در کارگاه ساخت و ساز میکند، لئو مراقب اتفاقات در استودیو است و من وسایل را میسازم. ما تقسیم و تسخیر میکنیم.”
دِتولیو اضافه میکند که رِیوود غرفههای چرمی قرمز را برای طرح ساخته بود. بخش هنری همچنین تابلوها و عکسهایی برای هنر دیواری تهیه کرده بود. او میگوید: «ما تحقیق کردیم و بررسی کردیم که یک رستوران فرندلی چگونه به نظر میرسد.»
چالشهای لحظه آخر
او اضافه میکند که با توجه به اینکه هر کس روی بخش خود کار میکند، در لحظه آخر خطراتی وجود دارد. گاهی اوقات حتی بین بخشها به اشتراک گذاشته نمیشود تا اینکه شنبه میبینیم و میگوییم، ‘این اشتباه است. شاید باید رنگ یا پارچه را تغییر دهیم.’ اما، این روند بسیار ارگانیک است.
دکورهای ویژه پنجاهمین سالگرد
تیم برای دکورهای «ویژه پنجاهمین سالگرد شنبه شب زنده» که برای آن نیز نامزد شدهاند، زمان کمی بیشتری داشت. گفتگوها برای این ویژهبرنامه از ژوئن ۲۰۲۴ آغاز شد تا مشخص شود که برنامه چگونه به نظر خواهد رسید.

SNL50: ویژهبرنامه سالگرد –
Theo Wargo/NBC
یوشیمورا میگوید که ایده موسیقی ادای احترام به شهر نیویورک از کالین جاست بود. او میخندد و میگوید: «این ایده نسبتاً گسترده است. ما سعی کردیم با او درباره صحنههای مختلف صحبت کنیم و اینکه چگونه میتوانیم این صحنهها را تطبیق دهیم؟»
ایدههای کالین جاست
یکی از ایدههای جاست، رستورانی سطح بالا مانند Delmonico’s بود. ایده دیگر، صحنهای از «فروشگاه کوچک وحشت» بود. در نهایت، بازسازی میدان تایمز در دهه ۱۹۷۰ نیز مطرح شد.
توضیحات دیتولیو درباره صحنهها
دیتولیو توضیح میدهد: «این ایده از مناطق خاصی از نیویورک عبور میکرد. از میدان تایمز شروع میشد و صحنههای دیگری در بین آن وجود داشت. برخی از آنها در میان تماشاگران در پایگاه اصلی اتفاق میافتاد.»
چالشهای استودیو و تغییر صحنهها
چالش این بود که استودیو برای این ویژهبرنامه با ۲۰۰ صندلی اضافی پر شده بود. جابجایی صحنهها برای این ویژهبرنامهها بسیار چالشبرانگیز است. لئو کسی بود که با قطعات چرخشی کلاسیک ایدهپردازی کرد. این قطعات سه طرف داشتند و به ما اجازه میدادند که صحنه را به سرعت و به شکلی تئاتری تغییر دهیم.
یک ویدئو وال به تیم کمک کرد تا به راحتی از صحنهای به صحنه دیگر بروند. یوشیمورا فاش میکند: «آن لحظات اولیه در میدان تایمز بر روی ویدئو وال ضبط شدند.»
بازگشت به خانه در میان هرج و مرج
او اضافه میکند: «چیزی که در پایان دوست داشتم، این بود که در هرج و مرج همه اینها، همه چیز به خانه بازگشت. ظاهر امضای ما، که برای سالها بوده است، به نمایش درآمد. داشتن حدود ۵۰ بازیگر در لباسهای مختلف که در آنجا ایستاده و نیویورک را جشن میگیرند، چیزی بسیار خاص و مناسب برای ‘SNL 50’ است.»