Image

چگونه «The Studio» ظاهرهای اصیل لس‌آنجلسی را از مراسم گلدن گلوب تا رستوران Smokehouse خلق کرد

📋 خلاصه مقاله:

سریال «استودیو» ساخته ست روگن، با نمایش جذاب و پرانرژی از هالیوود قدیمی، در استودیوهای واقعی فیلم‌سازی و مکان‌های تاریخی لس‌آنجلس فیلم‌برداری شده است. این سریال با طراحی‌های الهام‌گرفته از فرانک لوید رایت و استفاده از مکان‌های نمادین مانند استودیوهای وارنر برادرز و هتل هالیوود روزولت، تجربه‌ای نوستالژیک و منحصر به فرد از دنیای فیلم‌سازی را به تصویر می‌کشد.

دی‌ان‌ای هالیوود به قدری در سریال «استودیو» ساخته ست روگن نفوذ کرده که فیلمبرداری در مکان‌های آشنا و البته در یک استودیوی واقعی فیلم‌سازی ضروری به نظر می‌رسید.

این سریال از اپل تی‌وی+ نمایی شاد و پرانرژی از کار در صنعت فیلم‌سازی ارائه می‌دهد — یعنی نسخه‌ای از هالیوود قدیمی که حول محور استودیوهای فیلم‌سازی می‌چرخد، نه آتلانتا یا لندن.

وقتی وارد محوطه استودیو وارنر برادرز در بربنک می‌شوید، یکی از اولین چیزهایی که به چشم می‌خورد، ردیفی از گلف‌کارت‌ها با علامت «استودیوهای کانتیننتال» است. این گلف‌کارت‌های صحنه‌ای تنها بخشی از آیتم‌های زیادی هستند که در محوطه باقی مانده‌اند تا «استودیو» برای فیلمبرداری فصل دوم خود در پاییز آماده شود.

همچنین مجموعه استودیوهای Continental آماده شده و اکنون در انبار قرار دارد، به همراه ده‌ها چراغ و سایر اقلام از دفاتر مدیر استودیو، مت ریمیک، معروف به روگن. تمام این وسایل با دقت در انبار چشمگیر وسایل وارنر براز در محل، که چهار طبقه از مبلمان و قطعات از هر دوره و سبک دکور را در خود جای داده است، فهرست‌بندی شده‌اند.

برخی از مکان‌های قابل توجه در این سریال، سه خانه تاریخی از معمار مشهور لس‌آنجلس، جان لاتنر، بودند. از جمله قسمت “The Oner” که در سیلورتاپ در سیلور لیک فیلمبرداری شده و به طور گسترده‌ای پوشش داده شده است.

در اینجا، ورایتی مخاطبان را به پشت صحنه لوکیشن‌های برادران وارنر می‌برد و به همراه طراح تولید جولی برگهوف و دکوراتور صحنه کلر کافمن که به همراه مدیر هنری برایان گرگو برای طراحی تولید قسمت “The Note” نامزد جایزه امی شده بودند، به دیگر مکان‌های هالیوودی این نمایش سر می‌زند.

مجموعه استودیوهای کانتیننتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گویی در دهه ۱۹۲۰ تأسیس شده‌اند و با سبک فرانک لوید رایت، یادآور خانه هالی‌هاک هستند.
با اجازه از اپل

مجموعه برادران وارنر: استودیوهای کانتیننتال

با فرصتی کوتاه برای خلق یک مفهوم کامل استودیو، نمای الهام‌گرفته از فرانک لوید رایت در جلوی ساختمان مدرن اشتاینبرگ وارنر ساخته شد، جایی که تنها پله‌ها به شکل اولیه خود باقی مانده‌اند، در حالی که نمای صاف به سمت بالا می‌رود. طبقه دوم استودیو با استفاده از جلوه‌های بصری ایجاد شده است.

طراحی احیای مایان انتخاب شد، برگهف می‌گوید، زیرا “بسیاری از سبک‌های معماری قبلاً انتخاب شده بودند. شما هنر دکو را در سونی دارید و پارامونت به سبک اسپانیایی است. بنابراین ما می‌خواستیم که یک مفهوم اصیل و منحصر به فرد داشته باشیم.”

داخل استودیو که در صحنه ۲۳ وارنر ساخته شد، باید شامل تزئینات طراحی متعددی باشد که به نظر اصیل برای استودیویی که در دهه ۱۹۲۰ ساخته شده و تا به امروز تکامل یافته است، بیاید. اما پیدا کردن مبلمان ۱۰۰ ساله فرانک لوید رایت برای استفاده در صحنه به این سادگی نیست.

«خیلی زود، با تنها شش هفته آماده‌سازی، متوجه شدم که باید بسیاری از مبلمان را تولید کنیم، زیرا نمی‌توانستم مبلمان به سبک فرانک لوید رایت را به تعداد زیاد پیدا کنم»، کافمن می‌گوید. «بنابراین با یک طراح صحنه به نام آدام مول نشستیم و میزهای قهوه‌خوری، میزهای کناری، میز کنفرانس، میز ۱۰ فوتی مت و صندلی‌های دفترش را به صورت دستی طراحی کردیم و تقریباً بلافاصله آن‌ها را به تولید رساندیم. سپس واقعاً موضوع بافت‌ها، پرداخت‌ها، پارچه‌ها و پرده‌ها مطرح شد. جولی می‌خواست کابینت‌های بزرگی پر از جوایز امی و اسکار داشته باشد.»

شخصیت مت ریمیک با بازی روگن سرشار از انرژی عصبی است — او به شدت به قهوه علاقه‌مند است، به همین دلیل دفترش به جای بار مرطوب، یک بار قهوه دارد. «او به ما گفت، ‘من باید همیشه مشغول باشم و چیزهایی داشته باشم که بتوانم با آنها سرگرم شوم.’ اگر به او نگاه کنید، همیشه در حال نوشیدن قهوه یا دویدن یا دست کشیدن در موهایش است. او می‌خواست همه چیز پر از جنب و جوش باشد. بنابراین ما سعی کردیم فضاهایی در دفتر ایجاد کنیم که او بتواند در آن حرکت کند، تعامل داشته باشد و کارهایی انجام دهد،» برگهف می‌گوید.

جنگل – صحنه آغازین فیلم

زمستان است و بازیگر پل دانو پس از تیر خوردن در مقابل یک کابین چوبی در جنگل، در برف‌ها تلوتلو می‌خورد. بخش اول “استودیو” در میانه یک فیلم اکشن آغاز می‌شود که در آن مدیر تولید، روگن، قبل از اینکه رئیس کانتیننتال شود، وارد ماجرا می‌شود. اما اینجا یک جامعه کوهستانی نیست — جنگل در محوطه وارنر برادرز یک منطقه جنگلی است که شامل یک ساختمان چوبی نامشخص است که به یک کابین تبدیل شده و یک حفره در زمین که می‌تواند به یک برکه تبدیل شود. “ما آن را بر اساس چارلز برانسون، دهه ۱۹۷۰ ساختیم”، برگهف می‌گوید، “این یک راه عالی برای معرفی ست به پشت صحنه هالیوود بود.”

شاخ و برگ بامبو در جنگل به گونه‌ای طراحی شده بود که بیشتر شبیه به یک جنگل واقعی به نظر برسد. «ما در واقع بسیاری از آن را به عقب کشیدیم و سپس درختان همیشه‌سبز را در جلوی آن قرار دادیم و سپس به شدت برف روی آن پاشیدیم»، برگهوف می‌گوید. آب برکه رنگ‌آمیزی شد و تنه‌های درخت اضافه شدند. «من ویدیوهای کوتاهی می‌گرفتم، آن‌ها را برای ست و ایوان می‌فرستادم و آن‌ها می‌گفتند، ‘برف بیشتر! تنه‌های بیشتر!’»، برگهوف به یاد می‌آورد. تمام این تغییرات و تحولات تنها به دو دقیقه نمایش روی صفحه منجر شد.

اولیویا وایلد و ست روگن درباره حلقه گمشده در صحنه چاینا تاون صحبت می‌کنند که شامل ساخت یک طاق به سبک پاگودا همراه با پرچم‌ها و فانوس‌ها بود.
با اجازه از اپل

چاینا تاون – خیابان نیویورک وارنر برادرز

در بخش «حلقه گمشده»، قسمتی از فیلمی که اولیویا وایلد در حال ساخت آن است، پس از اصرار شخصیت روگن بر فیلمبرداری با سلولوئید، ناپدید می‌شود. برای صحنه‌ای که با حرکات سریع دوربین فیلمبرداری شده و دوربین در اطراف صحنه خیابان نیویورک استودیو وارنر برادرز می‌چرخد، برگهوف و تیمش مجبور بودند تمام عناصر تزئینی یک محله چینی را به این خیابان بی‌نام و نشان بیاورند.

«ما تقریباً همه چیز را در این خیابان تزئین کردیم. این کار شامل بخش‌های زیادی بود که باید هماهنگ می‌شدند»، کافمن می‌گوید. «ما زمان زیادی را صرف صحبت درباره آویزان کردن فانوس‌ها و پرچم‌ها و چگونگی پایین آوردن خط دید کردیم. من زمان زیادی را صرف تحقیق کردم و به محله چینی‌ها رفتم و تعداد زیادی تصویر جمع‌آوری کردم.»

«بعد از بازدید از محله چینی‌ها، به جولی برگشتم و گفتم، ‘ما باید قوس را بسازیم.’ سپس با مسئول نورپردازی‌مان کار کردیم و او آن را با تمام آن چراغ‌ها و با یک شات شبانه طراحی کرد و به‌طور شگفت‌انگیزی کار کرد»، کافمن می‌گوید.

تنها یک مشکل دیگر باقی مانده بود: مدرسه ابتدایی Abbot درست در آن سوی خیابان قرار داشت و در «استودیو»، دوربین به طور مداوم در هر جهتی حرکت می‌کرد. این مسئله با پارک کردن یک کامیون بزرگ ماهی در مقابل پایگاه اصلی سریال تلویزیونی معروف برطرف شد.

ست روگن در حال مکالمه تلفنی در رستوران اسموک‌هاوس، مقابل محوطه وارنر برادرز.
با اجازه از اپل

رستوران اسموک‌هاوس

رستوران محبوبی که بیش از ۷۵ سال است مورد علاقه مدیران وارنر براز بوده، در سه صحنه استفاده شده است، از جمله جلسه‌ای بین بارین‌هولتز، روگن و یک نماینده.

برگهوف می‌گوید: «ما همیشه به دنبال راه‌هایی هستیم که او حرکت کند. بنابراین ماشین وارد می‌شود، پارک می‌کند، وارد رستوران می‌شود و با نماینده می‌نشیند.»

اگرچه رستوران به خودی خود دارای جوی خاص است، اما تمام عکس‌های ستارگان روی دیوار باید با تصاویری که مجوز داشتند جایگزین می‌شدند. رستوران از چراغ‌های کوچکی که به میزها اضافه شده بودند خوشش آمد و هنوز هم آنجا هستند.

آیک بارینهولتز، ست روگن و مارتین اسکورسیزی در اتاق اسپیر هتل هالیوود روزولت گرد هم آمده‌اند، جایی که در روز برای شب فیلمبرداری شده بود.
©Apple TV/Courtesy Everett Collection

هتل هالیوود روزولت

برگهوف می‌گوید هتل هالیوود روزولت با حال و هوای تاریخی و پالت رنگی مناسب، به‌خوبی با ظاهر استودیوهای کانتیننتال هماهنگ بود. صحنه‌هایی که روگن با مارتین اسکورسیزی برای صحبت درباره پروژه شخصی‌اش بر اساس قتل‌عام جونزتاون ملاقات می‌کند، در آنجا فیلم‌برداری شد؛ هم در سوئیت پنت‌هاوس و هم در سالن بولینگ و لانژ اسپیر روم، جایی که چندین نوع لامپ و وسایل روشنایی اضافه شد.

برگهوف توضیح می‌دهد که لایه‌بندی وسایل مناسب به بخش کلیدی طراحی تولید تبدیل شده است. او می‌گوید: «ما واقعاً بخش بزرگی از نورپردازی صحنه‌ها هستیم، به‌ویژه با ورود دوربین‌های دیجیتالی. بنابراین همیشه بحث‌های گسترده‌ای با گافر و مدیر فیلم‌برداری داریم.»

برگهوف به یاد می‌آورد: «وقتی به پنت‌هاوس رسیدیم، درباره اینکه چه صندلی‌ای را برای نشستن مارتین اسکورسیزی انتخاب کنم، بسیار نگران بودم.»

این اولین باری بود که روگن در طول فیلم‌برداری سریال با کارگردان معروف دیدار می‌کرد. «ست خیلی مضطرب بود و فکر نمی‌کنم تا به حال او را این‌قدر نگران دیده باشم»، برگهوف به یاد می‌آورد.

«می‌توانستی ببینی که او در صحنه بسیار پرتحرک بود، همچنین می‌رفت و قهوه می‌گرفت، روی تخت می‌نشست. او در زندگی واقعی مضطرب بود و در صحنه هم همین‌طور»، او می‌گوید.

نگاهی به پشت صحنه فیلمبرداری مراسم خیریه در باشگاه Ebell در بلوار Wilshire
با تشکر از Apple

باشگاه ابل

صدها فیلم و برنامه تلویزیونی، از “مد من” تا “شبکه اجتماعی”، در باشگاه ابل واقع در بلوار ویلشر فیلم‌برداری شده‌اند. این مکان دارای سالنی بزرگ با سبک قدیمی و حیاطی بیرونی است که روگن برای شرکت در مراسم خیریه سرطان کودکان با دکتری که با او در ارتباط است، در آن حضور می‌یابد.

برگهوف می‌گوید: “هم من و هم کلر بارها اینجا فیلم‌برداری کرده‌ایم. این مکان تاریخی و دلپذیر است و با داشتن تئاتر و فضای داخلی، کاربردهای متعددی دارد. اما چالش این است که آن را به شکلی متفاوت جلوه دهیم.” او یک صحنه به اتاق اضافه کرده است.

در بخش “پزشک متخصص سرطان کودکان”، روگن به فهرست فیلم‌هایی که در حیاط ابِل فیلمبرداری شده‌اند نگاهی می‌اندازد و با هیجان می‌گوید: “جیگلی هم اینجا فیلمبرداری شده!” سپس بحثی را آغاز می‌کند که فیلمسازی به اندازه درمان سرطان اهمیت دارد. پس از این گفتگوی داغ، روگن روی یک میز ضیافت سقوط می‌کند که نیاز به چندین نسخه شکستنی داشت.

اگر به نظر می‌رسید که صحنه تد ساراندوس در هتل هیلتون و در طول مراسم گلدن گلوب فیلمبرداری شده، دوباره فکر کنید. در واقع این صحنه هم در ابِل فیلمبرداری شده است.

“ما مجبور بودیم حضور کوتاه تد ساراندوس را برای گلدن گلوب شبیه‌سازی کنیم”، برگهف می‌گوید. “حمام، بار. ما یک میز کوچک آماده کردیم. پرده‌ها و تزئینات میز را اینجا آوردیم و سپس آن را در یک گوشه فیلمبرداری کردیم.”

جوایز گلدن گلوب در هتل بورلی هیلتون

زمان‌بندی برای فیلم‌برداری در طول مراسم واقعی گلدن گلوب در ژانویه مناسب نبود و احتمالاً به یک کابوس لجستیکی تبدیل می‌شد. بنابراین تیم “استودیو” مراسم پر زرق و برق جوایز را در سالن بال‌رووم بورلی هیلتون بازسازی کردند و یک صحنه سفارشی ایجاد کردند. اگرچه این سالن معمولاً حدود ۱۲۰۰ مهمان را در خود جای می‌دهد، حدود ۵۰۰ بازیگر پس‌زمینه برای پر کردن صحنه کافی بودند. با کار بر روی تم‌های نوستالژی و ظرافت در رنگ‌های رز و طلایی، کافمن پرده‌هایی به دیوارها اضافه کرد و درختان نخل و نورپردازی اضافی را به کار گرفت.

برگهوف می‌گوید: «ما از دوربین‌های واقعی که برای نمایش‌های متنوع استفاده می‌شدند، بهره بردیم. مدیر فیلم‌برداری بین دوربین‌های زنده و دوربین‌های فیلم برای روایت داستان جابجا می‌شد. بنابراین واقعاً مثل مطالعه این بود که یک نمایش متنوع چگونه کار می‌کند؟»

یکی دیگر از بخش‌های مهم قسمت گلدن گلوب؟ تقویت میز تا سال ساپراستین بتواند روی آن بایستد، کافمن می‌گوید. «البته، اگر برنده شویم، باید از او تشکر کنیم»، او با خنده به شوخی تکراری قسمت اشاره می‌کند.

با نزدیک شدن به فصل جدید “The Studio”، می‌توان گفت که بینندگان در فصل بعدی با مجموعه‌ای کاملاً تازه از جاذبه‌های دیدنی لس‌آنجلس روبرو خواهند شد. اسکارها، کسی؟

خواکین فینیکس در مراسم افتتاحیه "ادینگتون" در لس آنجلس که در تئاتر DGA در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ برگزار شد. (عکس از گیلبرت فلورس/ورایتی از طریق گتی ایمیجز)
بیگانه: زمین
چگونه فیلم «ادینگتون» را آنلاین تماشا کنیم

پست‌های مرتبط

طراحی صحنه سریال «Wednesday» با الهام از ونیز: ساخت گالا با گوندولاها و چلچراغ‌های فرو ریخته در دو هفته

طراحی صحنه سریال «Wednesday» با الهام از ونیز: ساخت گالا با گوندولاها و چلچراغ‌های فرو ریخته در دو هفته

طراح صحنه سریال «Wednesday» در دو هفته یک صحنه گالا به سبک ونیزی با گوندولاها و قوس‌های بزرگ ساخت. چالش‌های زمانی و فضایی، الهام از اپرا و تغییرات صحنه از جمله موانع بودند.…

توسطتوسطزیبا برهانیشهریور ۱۵, ۱۴۰۴
چارلی شین: تجربه‌های جنسی با مردان در دوران مصرف کراک؛ «بعضی عجیب بود، اما بیشترش لذت‌بخش»

چارلی شین: تجربه‌های جنسی با مردان در دوران مصرف کراک؛ «بعضی عجیب بود، اما بیشترش لذت‌بخش»

چارلی شین در کتاب خاطرات و مستند نتفلیکس خود درباره تجربیات جنسی با مردان صحبت می‌کند و این موضوع را آزادکننده می‌داند. او می‌گوید این روابط با مصرف کراک آغاز شد و اکنون…

توسطتوسطسارا رستگارشهریور ۱۵, ۱۴۰۴
پیروزی جان گرودن در دادگاه علیه NFL و راجر گودل

پیروزی جان گرودن در دادگاه علیه NFL و راجر گودل

دیوان عالی نوادا حکم داد که NFL نمی‌تواند جان گرودن، سرمربی سابق لاس وگاس ریدرز، را به داوری مجبور کند، که این تصمیم می‌تواند به تسویه مالی بین طرفین منجر شود. این حکم…

توسطتوسطMichael McCannمرداد ۲۱, ۱۴۰۴
حضور استاد اکشن هالیوود، جی.جی. پری، در فیلم «Toxic» یاش با تیم بدلکاری تماماً هندی: «برای شکستن مرزها اینجاییم»

حضور استاد اکشن هالیوود، جی.جی. پری، در فیلم «Toxic» یاش با تیم بدلکاری تماماً هندی: «برای شکستن مرزها اینجاییم»

جی.جی. پری، استاد اکشن هالیوود، با تیم بدلکاری هندی در فیلم «Toxic» همکاری می‌کند تا مرزهای سینمای هند را جابجا کند. این پروژه جاه‌طلبانه با ترکیب حساسیت‌های جهانی و داستان‌سرایی هندی، به دنبال…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۳, ۱۴۰۴
چگونه «The Studio» ظاهرهای اصیل لس‌آنجلسی را از مراسم گلدن گلوب تا رستوران Smokehouse خلق کرد - سرگرما