Image

شنیدنی‌ها: تشدید نبردهای حقوقی هالیوود بر سر هوش مصنوعی؛ تغییرات در فصل ۵۱ ‘SNL’

📋 خلاصه مقاله:

پادکست «Daily Variety» به تحلیل نبردهای هالیوود و شرکت‌های هوش مصنوعی در زمینه حق‌تألیف می‌پردازد. همچنین، به بررسی تغییرات در ترکیب بازیگران «Saturday Night Live» و چالش‌های جدید دنیای کمدی پرداخته می‌شود.

پادکست ‘Daily Variety’ به بررسی اخبار، روندها و شخصیت‌هایی می‌پردازد که در دنیای سرگرمی خبرساز شده‌اند.

در آخرین قسمت از پادکست «Daily Variety»، خبرنگاران Variety به تحلیل نبردهای اخیر بین هالیوود و شرکت‌های کلیدی هوش مصنوعی می‌پردازند. این نبردها در زمینه حق‌تألیف در دادگاه‌های فدرال جریان دارد. گزارشگر ایتن شانفلد همچنین بررسی می‌کند که چه کسانی در میان اعضای بازیگران «Saturday Night Live» حضور دارند. او به این می‌پردازد که چه کسانی خارج شده‌اند و چه کسانی در حال پیشرفت هستند. این در حالی است که این برنامه شبانه بازیگران خود را برای فصل ۵۱ نهایی می‌کند.

جین مادوس، نویسنده ارشد رسانه‌ای ورایتی، از سال ۲۰۲۳ به صورت روزانه به پوشش دعاوی مرتبط با هوش مصنوعی پرداخته است. او و تاد اسپنگلر، سردبیر بخش کسب‌وکار، اهمیت توافق اخیر ۱.۵ میلیارد دلاری شرکت هوش مصنوعی Anthropic با مجموعه‌ای از نویسندگان را بررسی می‌کنند. آن‌ها همچنین به خبر اخیر پیوستن Warner Bros. Discovery به دیزنی و NBCUniversal در دعوی نقض حقوق علیه شرکت هوش مصنوعی Midjourney می‌پردازند.

مدوس توضیح می‌دهد که سوال اصلی در بسیاری از این اختلافات این است که آیا استفاده از آثار دارای حق‌تألیف موجود برای آموزش پایگاه‌های داده و پلتفرم‌های هوش مصنوعی به خودی خود نقض قانون حق‌تألیف است یا خیر.

طرفداران حوزه هوش مصنوعی معتقدند که این موضوع تحت استاندارد «استفاده منصفانه» قرار می‌گیرد. این استاندارد محدودیت‌هایی را که دارندگان حق‌تألیف می‌توانند اعمال کنند، به ویژه در زمینه روزنامه‌نگاری و رسانه‌ها، محدود می‌کند.

سوال مهمی که بسیاری از مردم در تلاش برای درک آن هستند این است که آیا آموزش هوش مصنوعی نقض حق تکثیر محسوب می‌شود؟ بسیاری از افراد، به ویژه در اتحادیه‌های هالیوود، بر این باورند که چنین است. کمپینی به نام “هنر انسانی” وجود دارد که ائتلافی از افراد خلاق، از جمله اتحادیه‌ها، تشکیل داده‌اند. این کمپین فشار می‌آورد که اگر قرار است از آثار ما برای آموزش استفاده شود، باید به ما پرداخت شود. مدوس می‌گوید: “موارد قانونی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم از این دیدگاه حمایت نکرده‌اند. در ماه ژوئن، دو تصمیم فدرال صادر شد که هر دو بر این باور بودند که آموزش هوش مصنوعی به طور کلی تحولی است و بنابراین استفاده منصفانه محسوب می‌شود. این به معنای مجوز مطلق برای انجام هر کاری نیست، اما نشانگر قوی است که دادگاه‌ها به این به عنوان یک استفاده تحولی نگاه می‌کنند که ذاتاً تحت حفاظت حق تکثیر نیست.”

اسپنگلر اشاره می‌کند که بزرگترین شرکت‌های سرگرمی هالیوود باید به دقت بین تلاش برای تنظیم آنچه که به عنوان تجاوز هوش مصنوعی می‌بینند و محدود نکردن توانایی خود در استفاده از فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در تولید و سایر عملیات تجاری، تعادل برقرار کنند.

استفاده از هوش مصنوعی در استودیوهای هالیوود

اسپنگلر گفت: «استودیوها می‌خواهند بتوانند از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند اگر و زمانی که برایشان منطقی باشد. با ترسیم این خطوط در مورد این مورد خاص [مربوط به Midjourney]، نمی‌خواهند دست خود را ببندند.»

فصل جدید برنامه «Saturday Night Live»

با نگاهی به فصل جدید برنامه «Saturday Night Live» شبکه NBC که در ۴ اکتبر آغاز می‌شود، شانفلد به بحث درباره هیجان و شتابی که هر سال در اواخر تابستان در میان برترین عوامل و مدیران کمدی رخ می‌دهد، می‌پردازد. زمانی که لورن مایکلز، رئیس «SNL»، تصمیم نهایی را درباره اعضای بازیگری می‌گیرد، اثرات آن در سراسر دنیای کمدی احساس می‌شود.

«SNL» یک برنامه پرطرفدار و محبوب است که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. اما امروزه ستاره‌های کمدی نوظهور گزینه‌های متعددی برای ساختن حرفه خود دارند. این موضوع نشان می‌دهد که «SNL» همیشه انتخاب مناسبی برای همه کسانی که از مایکلز تماس می‌گیرند، نیست. ورونیکا اسلویکوفسکا، عضو جدید «SNL»، نمونه‌ای بارز از کسی است که حرفه خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی از پایه ساخته است.

«من با نمایندگان و مدیرانی صحبت کرده‌ام که مشتریانی داشته‌اند که پیشنهاد حضور در ‘SNL’ را رد کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که برای حرفه‌شان بهتر است در ‘SNL’ نباشند،» شانفلد می‌گوید.

چالش‌های جدید در دنیای کمدی

«ما در دوره‌ای هستیم که تعداد فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی کمدی کمتری نسبت به ۱۰ سال پیش تولید می‌شود. بنابراین من همچنان معتقدم که ‘SNL’ یکی از آن نهادهای کمدی است که مردم هر هفته به آن توجه می‌کنند. واقعاً فقط [کمدین‌ها] باید همه این موارد را با اینترنت به عنوان یک کانال توزیع فوری برای همه این افراد بسنجند. شما می‌توانید خودتان را با آیفون فیلم‌برداری کنید و مستقیماً به مخاطبان خود در تیک‌تاک بروید. ‘SNL’ نه تنها باید با استودیوهای دیگر رقابت کند، بلکه باید با تیک‌تاک و اینستاگرام و هر فرد بامزه‌ای در اتاق خوابشان نیز رقابت کند.»

(در تصویر: ستاره «Saturday Night Live» سارا شرمن و عضو جدید گروه ورونیکا اسلویکوفسکا)

پست‌های مرتبط

بریتباکس سریال «The Hardacres» را برای آمریکای شمالی خریداری کرد

بریتباکس سریال «The Hardacres» را برای آمریکای شمالی خریداری کرد

«هاردکرها» سریالی درام درباره خانواده‌ای است که از فقر به ثروت می‌رسند و با استقبال بین‌المللی مواجه شده است. این سریال توسط Playground تولید و از رمان سی. ال. اسکلتون الهام گرفته شده…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۵, ۱۴۰۴
بازیگر «Presumed Innocent» بیل کمپ درباره صحنه انفجار سورئال و درخواست برای بردن سر مصنوعی: «گفتند نه»

بازیگر «Presumed Innocent» بیل کمپ درباره صحنه انفجار سورئال و درخواست برای بردن سر مصنوعی: «گفتند نه»

بیل کمپ در فیلم «Presumed Innocent» با صحنه‌ای چالش‌برانگیز و جلوه‌های ویژه خاصی روبرو شد که تجربه‌ای متفاوت برای او به ارمغان آورد و نامزدی جایزه امی را به دست آورد. او در…

توسطتوسطHunter Ingramمرداد ۲۵, ۱۴۰۴
تیلور سوئیفت نسخه‌های وینیل «The Life of a Showgirl» را به عنوان «مجموعه درخشان» عرضه می‌کند

تیلور سوئیفت نسخه‌های وینیل «The Life of a Showgirl» را به عنوان «مجموعه درخشان» عرضه می‌کند

تیلور سوئیفت دو نسخه وینیل جدید از آلبوم «زندگی یک شوگرل» را با طرح جلدی مشابه و در رنگ‌های مرمری بنفش و سبز زمستانی عرضه کرده است که تنها برای ۴۸ ساعت یا…

توسطتوسطپیمان نیکخواهمرداد ۲۷, ۱۴۰۴
ویرایشگر «The Last of Us» درباره کاهش زمان سکانس نبرد جکسون از ۱۷ به ۱۱ دقیقه توضیح می‌دهد

ویرایشگر «The Last of Us» درباره کاهش زمان سکانس نبرد جکسون از ۱۷ به ۱۱ دقیقه توضیح می‌دهد

تدوین‌گر «The Last of Us» توضیح می‌دهد که سکانس نبرد جکسون از ۱۷ به ۱۱ دقیقه کاهش یافت تا ریتم داستان حفظ شود و تاثیر احساسی آن افزایش یابد. این تغییرات به تمرکز…

توسطتوسطعلی محتشممرداد ۳۰, ۱۴۰۴
شنیدنی‌ها: تشدید نبردهای حقوقی هالیوود بر سر هوش مصنوعی؛ تغییرات در فصل ۵۱ 'SNL'