📋 خلاصه مقاله:
«لبه سایه» با بازی جکی چان برای سومین هفته متوالی در صدر گیشه چین قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۱.۰۳۱ میلیارد یوان رساند. فیلمهای «Nobody» و «Dead to Rights» نیز به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند. درآمد باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۵ به ۵.۵۲۳ میلیارد دلار رسید.
«لبه سایه» (iQIYI Pictures) برای سومین آخر هفته متوالی به تسلط خود بر گیشه چین ادامه داد. این فیلم ۸۴.۲ میلیون یوان (۱۱.۷ میلیون دلار) به دست آورد و مجموع فروش خود را به ۱.۰۳۱ میلیارد یوان (۱۴۳.۲ میلیون دلار) رساند. طبق گزارش Artisan Gateway، این تریلر با بازی جکی چان و به کارگردانی لری یانگ ساخته شده است.
داستان فیلم و شخصیتها
فیلم داستان وونگ تاک-چونگ (چان)، کارشناس بازنشسته نظارت ماکائو را دنبال میکند. او برای ردیابی یک سرقت پیشرفته که توسط یک جنایتکار نابغه به نام «پادشاه گرگ» انجام شده است، بازگردانده میشود. وونگ با کمک پلیس تازهکار، هه چیوقو (ژانگ زیفنگ)، در مقابل فو لونگشنگ حیلهگر با بازی تونی لیونگ کا-فای و گروه جنایتکارش قرار میگیرد. طبق گزارش Comscore، این فیلم در رتبه سوم جدول جهانی قرار گرفت.
فیلم «Nobody» از شرکت Shanghai Animation Film با فروش ۸.۵ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت و مجموع فروش خود را به ۲۱۵.۴ میلیون دلار رساند. این اثر به کارگردانی یو شوی، از داستان «سفر به غرب» الهام گرفته است. این فیلم اسطورهشناسی کلاسیک را از دیدگاه شیاطین کوچک در سفر معنوی خود بازآفرینی میکند. همچنین، این فیلم در رتبه هشتم جدول جهانی قرار گرفت.
«Dead to Rights» (چاینا فیلم) در جایگاه سوم قرار گرفت و ۴.۵ میلیون دلار کسب کرد. این فیلم مجموع درآمد خود را به ۴۰۹.۳ میلیون دلار رساند. به کارگردانی شن آو و نویسندگی شن آو، ژانگ که و شو لو یانگ، این فیلم در پسزمینه کشتار نانجینگ ۱۹۳۷ ساخته شده است. این اثر با الهام از وقایع تاریخی مستند، داستان آ چانگ را روایت میکند. آ چانگ با بازی لیو هائوران از مجموعه «Detective Chinatown»، یک پستچی است. او برای زنده ماندن در اشغال ژاپن، هویت یک توسعهدهنده عکس را به خود میگیرد. او از داخل دیوارهای یک استودیوی تحت کنترل ژاپنیها، به طور مخفیانه سربازان و غیرنظامیان چینی را پناه میدهد و به نوعی مقاومت خاموش دست میزند.
«Final Destination: Bloodlines» (New Line Cinema) با افزودن ۱.۸ میلیون دلار، به مجموع ۲۱.۸ میلیون دلار رسید.
مستند «Shenzhou 13» و جایگاه پنجم
در جایگاه پنجم، «Shenzhou 13» (China Media Group) قرار گرفت. این مستند بلند به مأموریت فضایی سرنشیندار چین به ایستگاه فضایی Tiangong در سال ۲۰۲۱ میپردازد و با ۱.۵ میلیون دلار آغاز به کار کرد.
افزایش درآمد باکس آفیس چین
در مجموع، درآمد آخر هفته ۳۷.۳ میلیون دلار بود. این امر باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۵ را به ۵.۵۲۳ میلیارد دلار رساند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۷٪ افزایش داشته است.