📋 خلاصه مقاله:
شبکه NBC با تبلیغ جدیدی برای پوشش NBA و معرفی تحلیلگران جدید، به دنبال جذب بینندگان بیشتر است. این شبکه با قرارداد ۲.۵ میلیارد دلاری، ۱۰۰ بازی فصل عادی و بازیهای انحصاری پلیآف را پخش خواهد کرد و به استراتژیهای مشابه المپیک ۲۰۲۴ برای جذب مخاطب متکی است.
شبکه NBC امیدوار است با آغاز اولین آخر هفته از برنامه «فوتبال شب یکشنبه» به موفقیت بازاریابی دست یابد.
اهداف بازاریابی NBC
با این حال، هدف NBC لزوماً جلب توجه به NFL نیست که فصل ۲۰۲۵-۲۶ خود را به تازگی آغاز کرده است. در طول مسابقه شب یکشنبه بین تیمهای بالتیمور ریونز و بوفالو بیلز، NBC یک تبلیغ جدید را برای پوشش آینده خود از NBA رونمایی کرد. این تبلیغ در اواخر اکتبر به عنوان بخشی از قرارداد جدید ۱۱ ساله حقوقی بین لیگ بسکتبال و NBCUniversal آغاز میشود.
در این تبلیغ، سه عضو تیم قهرمان NBA اوکلاهما سیتی تاندر با شگفتی میبینند که شش نفر از تحلیلگران و مفسران جدید NBA شبکه NBC در حال جلب توجه هستند.
معرفی تحلیلگران جدید شبکه NBC
گرنت هیل، وینس کارتر، کارملو آنتونی، تریسی مکگرادی، رجی میلر و جمال کرافورد به عنوان “ترکیب اصلی تیم NBC و پیکاک شما” به جمعیت معرفی میشوند.
انتظار بازیکنان تاندر
در همین حال، بازیکنان تاندر شای گیلیجوس-الکساندر، جالن ویلیامز و چت هولمگرن باید منتظر بمانند تا به رسمیت شناخته شوند.
پیام مایک تریکو
در نهایت، مایک تریکو، چهره اصلی NBC Sports به ستارگان NBA میگوید: “این تیم من است.”
شبکه NBC دلایل خوبی برای اطلاعرسانی درباره پوشش NBA خود دارد. این شبکه پس از سال نو، دو شب در هفته از برنامههای خود را به بازیهای NBA اختصاص خواهد داد. همچنین، یک شب جداگانه نیز به پخش بازیها از طریق سرویس استریم Peacock اختصاص خواهد یافت.
قرارداد مالی و اهمیت آن برای NBC
بر اساس گزارشها، NBCU حدود ۲.۵ میلیارد دلار در سال برای قراردادی هزینه میکند. این قرارداد به NBC اجازه میدهد ۱۰۰ بازی فصل عادی، بازی آلاستار NBA و مجموعهای از بازیهای انحصاری دور اول پلیآف را پخش کند. به نشانهای از اهمیت این قرارداد ورزشی برای NBC، این شرکت برای بازیهای NBA بیشتر از بسته فعلی NFL خود هزینه میکند. این موضوع طبق برآوردهای شرکت تحلیل مستقل MoffettNathanson است.
به نظر میرسد شرکت در حال استفاده از استراتژیای است که برای جذب بینندگان به پوشش المپیک ۲۰۲۴ پاریس به کار گرفته است.
استراتژی جذب بینندگان
NBC با انتشار مجموعهای طولانی از تبلیغات نمایشی با حضور سلبریتیها از جمله پاریس هیلتون، دالی پارتون و سابرینا کارپنتر، اشتهای مخاطبان را برای این رویداد تحریک کرد. پخشهای ورزشی تنها قالب برنامهسازی است که همچنان مخاطبان همزمان بزرگی را جذب میکند. این همان چیزی است که تبلیغکنندگان به دنبال آن هستند و توزیعکنندگان کابل و ماهواره به آن نیاز دارند.
اهمیت جذب بینندگان جدید
بازیهای NFL و مسابقات NHL طرفداران خود را دارند. اما کلید آینده برای NBC و رقبایش جذب بینندگان جدید است. مخاطبانی که ممکن است علاقهمند به ورزش نباشند یا طرفدار تیمهای محلی نباشند.
انبیسی از سال ۲۰۰۲ حقوق پخش بازیهای انبیای را نداشته است. اکنون، در ۲۱ اکتبر، این تبلیغ به بینندگان یادآوری میکند که بسکتبال حرفهای بازخواهد گشت. انبیسی و پیکاک در روز سهشنبه، ۲۱ اکتبر، با یک دوگانه بازی جدید را آغاز خواهند کرد.
برنامه بازیها و ستارگان
در این روز، تیم هیوستون راکتس به مصاف تاندر خواهد رفت. این بازی در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار میشود. پس از آن، تیم گلدن استیت وریرز در برابر لس آنجلس لیکرز قرار خواهد گرفت. شای گیلیجوس-الکساندر، کوین دورانت، استفن کری و لبران جیمز از جمله ستارگانی هستند که بازگشت طولانیمدت انبیای به انبیسی و اولین حضور آن در پیکاک را در روز سهشنبه، ۲۱ اکتبر، با یک دوگانه آغاز خواهند کرد.
برنامه استودیویی ویژه
یک برنامه استودیویی یکساعته به میزبانی ماریا تیلور با حضور آنتونی و کارتر در ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر آغاز میشود.