📋 خلاصه مقاله:
توماس شوماخر، مدیر خلاقیت گروه تئاتر دیزنی، پس از سالها فعالیت موفق در برادوی و جهان، از سمت خود کنارهگیری میکند. او به شکلدهی تئاتر جهانی ادامه خواهد داد و به عنوان مشاور برای دیزنی فعالیت خواهد کرد. شوماخر نقش مهمی در موفقیتهای تئاتر دیزنی داشته است.
توماس شوماخر، یکی از نیروهای پیشرو در رشد گروه تئاتر دیزنی، به عنوان یکی از موفقترین و تأثیرگذارترین تولیدکنندگان تئاتر در برادوی و سراسر جهان شناخته میشود. او در پایان این ماه پس از یک دوره طولانی در این شرکت، از سمت مدیر خلاقیت DTG کنارهگیری خواهد کرد.
اعلام تصمیم توسط دیزنی اینترتینمنت
این تصمیم در یک یادداشت استودیویی که در ۳ سپتامبر توسط آلن برگمن، همرئیس دیزنی اینترتینمنت ارسال شد، اعلام گردید. پس از خروج شوماخر، مدیریت DTG به عهده مدیر عامل اندرو فلت و تهیهکننده اجرایی آن کوارت خواهد بود. این دو کهنهکار شرکت حدود ۲۰ سال با شوماخر همکاری نزدیک داشتهاند.
پس از خروج از دیزنی، شوماخر به شکلدهی چهره جهانی تئاتر ادامه خواهد داد. او به عنوان نیرویی پشت صحنه بر نسل بعدی هنرمندان و مخاطبان تمرکز دارد. برگمن در یادداشت خود گفت که شوماخر همچنین به عنوان مشاور برای DTG در پی این انتقال کار خواهد کرد.
شروع فعالیت شوماخر در دیزنی
شوماخر ابتدا در سال ۱۹۹۰ به عنوان تهیهکننده در فیلم دنبالهدار “نجاتدهندگان در زیر” به انیمیشن دیزنی پیوست. در آن زمان، بخش انیمیشن این شرکت با موفقیتهای بزرگی مانند “شیر شاه”، “زیبای خفته” و “علاءالدین” در حال بازگشت بود. هر سه این آثار به نمایشهای صحنهای موفق بینالمللی تبدیل شدهاند. شوماخر در نهایت در سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس انیمیشن دیزنی منصوب شد و در سال ۲۰۰۲ وظایف خود را به نظارت بر تئاتر دیزنی متمرکز کرد.
در سال ۱۹۹۴، اقتباس برادوی از “دیو و دلبر” آغاز به کار کرد. بخش تئاتر دیزنی که شوماخر برای ۲۶ سال از ۳۱ سال فعالیتش آن را اداره کرده است، در مجموع ۱۰ عنوان برادوی تولید کرده است. این عناوین شامل سه نمایش از ۱۵ نمایش طولانیمدت تاریخ برادوی میشود: “شیر شاه”، “علاءالدین” و “دیو”. بر اساس آمار دیزنی، تولیدات صحنهای این شرکت توسط بیش از ۲۴۰ میلیون تماشاگر در سراسر جهان دیده شده و ۲۰ جایزه تونی را کسب کردهاند.
نقش کلیدی “شیر شاه” در موفقیت جهانی
در طول سالها، ۳۰ اجرای جهانی DTG از برنده تونی ۱۹۹۸ “شیر شاه” نقش کلیدی در تثبیت نمایش موزیکال صحنهای به عنوان پرفروشترین عنوان در هر رسانهای ایفا کردهاند.
تئاتر دیزنی و تولیدات خانوادگی آن نقش مهمی در تحول میدان تایمز ایفا کردند. این منطقه از مکانی با شهرت بد به یک مرکز گردشگری برای همه سنین تبدیل شد. محبوبیت نمایشهای دیزنی به جذب بیشتر خانوادهها به برادوی کمک کرده است. حضور تماشاگران در فصل ۲۰۲۴-۲۵ به ۱۴.۷ میلیون نفر رسید. این رقم بیش از ۶۰ درصد افزایش نسبت به فصل ۱۹۹۴-۹۵ است که «زیبایی» افتتاح شد. موفقیتهای صحنهای دیزنی جریانهای درآمدی پایداری ایجاد کرده است. این موفقیتها استودیوهای هالیوود و دارندگان مالکیت فکری را تشویق کرده تا شانس خود را در برادوی امتحان کنند.
جذب جامعه برادوی توسط شوماخر
در دوران مدیریت خود در DTG، شوماخر جامعه بسته برادوی را به خود جذب کرد. این جامعه در ابتدا نسبت به ورود یک استودیوی شرکتی به منطقه تئاتر مشکوک بود. او به عنوان رئیس هیئت مدیره لیگ برادوی خدمت کرد و در حال حاضر در کمیته مدیریت تونی لیگ حضور دارد.
در یادداشت خود، برگمن اضافه کرد که شوماخر همچنین «دیزنی روی یخ را توسعه داده، نمایشهای برادوی مناسب برای افراد حساس را پیشگام کرده و برنامهای گسترده برای توانمندسازی مدارس جهت تولید نمایشهای موزیکال دیزنی بر روی صحنههای خود ایجاد کرده است. او حامی، مدافع و رهبر خستگیناپذیر جامعه تئاتر بوده و نقش کلیدی در روشن کردن دوباره چراغهای برادوی در طول تعطیلی بیسابقه ناشی از همهگیری ایفا کرده است. این واقعاً یک کارنامه شگفتانگیز است.»
تجربه و دستاوردهای شوماخر
شوماخر در بیانیهای گفت: «سی و هشت سال پیش، زمانی که پیتر اشنایدر در دیزنی انیمیشن از من خواست تا ‘نجاتدهندگان در استرالیا’ را تولید کنم، نمیدانستم که این کار به چهار دهه همکاری با برخی از برجستهترین هنرمندان خلاق جهان – هم در انیمیشن و هم در تئاتر – منجر خواهد شد. من افتخار میکنم که تئاتر دیزنی در دستان فوقالعاده توانمند اندرو فلت و آن کوارت خواهد بود که بیش از ۲۰ سال با آنها کار کردهام. بیصبرانه منتظرم ببینم چگونه این سازمان بینظیر را به جلو هدایت میکنند.»
همانطور که در یادداشت برگمن اشاره شده است، رهبران DTG، فلت و کوارت، همچنان به گزارشدهی به کاتلین تاف، رئیس تولید، مدیریت فرانچایز و توزیع تئاتری دیزنی ادامه خواهند داد.
تئاتر دیزنی و تولیدات جهانی
در حال حاضر، تئاتر دیزنی دو عنوان طولانیمدت برادوی — «شیر شاه» و «علاءالدین» — را در میان ۲۱ تولید خود که در سراسر جهان در حال اجرا هستند، دارد. برنامه بزرگ بعدی موزیکال DTG، «بزرگترین شومن»، در بهار در بریتانیا برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد.