📋 خلاصه مقاله:
پادکست “دیلی وریتی” به بررسی اخبار و شخصیتهای صنعت سرگرمی میپردازد. شرکت پوشکین اینداستریز با بهرهگیری از “اثر شبکهای” به تولید محتوای صوتی و گسترش آن به رسانههای دیگر میپردازد. همچنین، جم اسود درباره دیدار با دیوید برن صحبت میکند.
‘پادکست دیلی وریتی’ به بررسی اخبار، روندها و شخصیتهایی میپردازد که در صنعت سرگرمی سرخط خبرها را به خود اختصاص دادهاند.
شرکت Pushkin Industries در حال آمادهسازی مجموعهای گسترده از برنامهها برای پاییز است. این استودیو صوتی به دنبال بهرهبرداری از “اثر شبکهای” در میان خالقان و میزبانان خود است. این اثر از زمان تأسیس شرکت در سال ۲۰۱۸ ایجاد شده است.
اریک سندلر، مدیر ارشد استراتژی شرکت پوشکین، در مصاحبهای در آخرین قسمت پادکست “دیلی وریتی” درباره چشمانداز کسبوکار، عوامل رشد و آینده شرکت صحبت میکند. از نکات برجسته برنامههای پوشکین، نگاهی به “The Big Short” با نویسنده مایکل لوئیس است. پوشکین اولین نسخه کتاب صوتی کتاب لوئیس را منتشر خواهد کرد. لوئیس میزبان یک پادکست همراه خواهد بود تا به بررسی رویدادها و بازیگران کلیدی بحران وام مسکن ۲۰۰۸ بپردازد. این کتاب که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، به اقتباس سینمایی در سال ۲۰۱۵ با بازی کریستین بیل، استیو کارل و برد پیت منجر شد.
«این نشاندهنده عمق محتوایی است که خالقانی که با آنها کار میکنیم، ایجاد میکنند»، سندلر میگوید. «ده سال از فیلم گذشته است، اما تقریباً مانند یک معکوس خط تولید محتوا است. پانزده سال پیش، یک کتاب پرفروش بود. ده سال پیش، یک فیلم برنده اسکار بود. ماه آینده قرار است یک پادکست همراه با یک کتاب صوتی باشد»، سندلر میگوید. «این همچنان به اندازه زمانی که او آن را نوشت، مرتبط است.»
سندلر به مثالی دیگر از آنچه او “اثر شبکهای پوشکین” مینامد، اشاره میکند تا نشان دهد چگونه شرکت از صدا به عنوان مرکز محتوا استفاده میکند. از این مرکز، گسترشهای رسانهای دیگر جوانه میزنند. گلادول در سال ۲۰۲۱ یک سریال «تاریخ تجدیدنظرطلبانه» به نام «مافیای بمبافکن» تولید کرد. سپس این سریال به یک کتاب صوتی پوشکین تبدیل شد. سندلر میگوید: «ما کمی از مسیر را معکوس کردیم. حقوق چاپ را فروختیم و سپس توسط A24 برای تلویزیون-فیلم انتخاب شد. بنابراین، ما میخواهیم فرصتهای بیشتری برای داستانگویان ایجاد کنیم. از این به عنوان یک زمین آزمایشی برای محتوا استفاده کنند. داستانهای واقعاً تاثیرگذار را به خانه برسانند و بتوانند قیف را به روش متفاوتی کاوش کنند.»

دیوید برن در شماره دوم سپتامبر ورایتی معرفی شده است.
همچنین در این قسمت، جم اسود، سردبیر اجرایی موسیقی در ورایتی، جزئیات نشست اخیر خود با موسیقیدان برجسته دیوید برن را شرح میدهد.
دیدار با دیوید برن
به عنوان یک طرفدار قدیمی، اسود دیدگاههای ارزشمندی به پروفایل این خواننده سابق گروه Talking Heads میآورد. این پروفایل در نسخه چاپی ورایتی در تاریخ ۲ سپتامبر و در وبسایت Variety.com در تاریخ ۵ سپتامبر منتشر شده است. اسود میگوید ملاقات با برن در دفترش مانند نگاهی به درون ذهن یک هنرمند بود. هنرمندی که حرفهای منحصر به فرد را در کاوش موسیقی و داستانگویی در سبکها و فرمهای مختلف ایجاد کرده است.
آفیس برن در مرکز شهر نیویورک قرار دارد. همانطور که انتظار میرود، او با دوچرخه به آنجا میرود. او همه جا با دوچرخه میرود. این فضا شبیه به یک لافت است. اسود توضیح میدهد: “وقتی وارد آنجا میشوید، دیواری وسیع از قفسهها را میبینید که پر از چیزهای مختلف است. این شبیه به نگاه کردن به مغز اوست، زیرا پر از وینیل، سیدی و دیویدی است. یک جایزه گرمی بود. یک اسکار بود. فکر میکنم یک جایزه VMA Moonman هم بود. چند چیز دیگر هم آنجا بود، اما بیشترین توجه را مدلهای آناتومیک جلب میکردند. چند مدل از مغز انسان بود و او واقعاً نمایش برادوی ‘آمریکن یوتوپیا’ را با نگه داشتن یک مغز و صحبت درباره چگونگی کارکرد مغزهای ما آغاز کرد.”
(در تصویر بالا: یکی از بنیانگذاران و میزبان پوشکین مالکوم گلدول)