Image

کارگردان «The Ivy» درباره نمایش ونیز و درام جدید «Amapola» درباره قربانیان قاچاق جنسی و بازسازی زندگی‌شان صحبت می‌کند

📋 خلاصه مقاله:

آنا کریستینا باراگان، کارگردان اکوادوری، در جشنواره ونیز فیلم «پیچک» را معرفی کرده و پروژه جدیدش «آماپولا» را درباره قربانیان قاچاق جنسی که در پناهگاهی مخفی زندگی می‌کنند، ارائه می‌دهد. این فیلم به بررسی زخم‌ها و تجربیات تلخ این نوجوانان می‌پردازد.

کارگردان «The Ivy» درباره نمایش در ونیز و همچنین درام آینده «Amapola» صحبت می‌کند. این درام درباره قربانیان قاچاق جنسی است که تلاش می‌کنند زندگی خود را بازسازی کنند.

متاسفانه، نمی‌توانم با این درخواست کمک کنم.

کارگردان اکوادوری، آنا کریستینا باراگان، هفته‌ای پرمشغله در لیدو پیش رو دارد. او در حال راه‌اندازی سومین فیلم بلند خود، «پیچک»، در بخش مسابقه افق‌های جشنواره فیلم ونیز است. همزمان پروژه بعدی خود، «آمپولا»، را در بازار تأمین مالی فاصله ونیز معرفی می‌کند. این کارگردان پیش از این رویداد که از ۲۹ تا ۳۱ اوت برگزار می‌شود، با ورایتی درباره فیلم بلند آینده‌اش صحبت کرد.

داستان «آماپولا»: زندگی در پناهگاه مخفی

«آماپولا» داستان گروهی از نوجوانان قربانی قاچاق جنسی را دنبال می‌کند که در یک پناهگاه مخفی در جنگل زندگی می‌کنند. در آنجا، روزهایشان همچنان تحت تأثیر برنامه‌های شبانه‌ای است که طی سال‌ها بهره‌کشی جنسی به آن عادت کرده بودند. در حالی که با تروماهای گذشته خود دست و پنجه نرم می‌کنند، این دختران پیوندهای عمیقی ایجاد می‌کنند. آن‌ها به آرامی یاد می‌گیرند که چگونه با درد خود کنار بیایند و به دنبال بازسازی زندگی‌شان باشند. این در حالی است که زمان حضورشان در پناهگاه به پایان می‌رسد.

تولید و کارگردانی فیلم «آماپولا»

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی باراگان، توسط تروپیکو سین و بوتون فیلمز تولید شده و با همکاری کلاکسون کولتورا آدیویژوال ساخته شده است. تهیه‌کنندگان این اثر استفانیا آرگی و جو هولبرگ سیلوا هستند. همچنین، رافائل سامپایو به عنوان هم‌تهیه‌کننده در این پروژه حضور دارد.

«آماپولا» از تجربه شخصی کارگردان در بازدید از یک پناهگاه برای قربانیان قاچاق در اکوادور الهام گرفته شده است. او در این مکان با دخترانی بین ۱۲ تا ۱۶ ساله ملاقات کرد که در تلاش بودند از وحشت‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده بود، عبور کنند. باراگان گفت که از مقاومت آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است. برخی از آن‌ها نوزادانی را که توسط ربایندگانشان به دنیا آورده بودند، پرستاری می‌کردند. همچنین زخم‌های نامرئی که هنوز بر دوش داشتند، حتی زمانی که نشانه‌هایی از دوران کودکی که از آن‌ها ربوده شده بود، نشان می‌دادند، او را تحت تأثیر قرار داد.

«آماپولا» به بررسی قاچاق جنسی از طریق ردپایی که به جا می‌گذارد می‌پردازد. این ردپا شامل بدن نوجوانان، زخم‌ها، بازی‌ها، رفتارها و رازهایشان است. باراگان می‌گوید: «همانند آثار قبلی‌ام، این فیلم مطالعه‌ای صمیمی از بدن‌های انسانی است.» او اضافه می‌کند: «ناشی‌گری‌ها، لمس‌ها، بیان‌گری دست‌ها و حرکات کوچک، در هر چیزی که دیده نمی‌شود اما حس می‌شود، وجود دارد.» با این حال، در «آماپولا»، «بدن قلمرویی است که مورد تجاوز و تأثیر قرار گرفته است.»

نگاهی به آثار قبلی باراگان

اولین فیلم تحسین‌شده کارگردان، «آلبا»، در جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام به نمایش درآمد. این فیلم نماینده رسمی اکوادور برای اسکار در سال ۲۰۱۶ بود. فیلم دوم او، «پوست اختاپوس» (۲۰۲۲)، در رقابت‌های سن سباستین به نمایش درآمد. هر دو فیلم به علاقه باراگان به دوران دخترانگی و تروماهای کودکی پرداخته‌اند. او در «آماپولا» به این موضوعات بازمی‌گردد.

او گفت: «این یک سن خاص است. به عنوان یک زن، شروع به آگاهی از خود و نحوه‌ای که دیگران شما را می‌بینند، می‌کنید. نوعی آزادی را از دست می‌دهید.» او افزود: «این سن بسیار حساسی است و ترکیبی از احساسات – اضطراب و زیبایی – را به وجود می‌آورد.»

دختران در آستانه زن شدن

دختری در این مرحله ناپایدار در آستانه زن شدن، به گفته او، «مثل یک گل است که در حال رشد است، اما با خشونت.»

کار با بازیگران غیرحرفه‌ای

کارگردان بار دیگر عمدتاً با بازیگران غیرحرفه‌ای کار خواهد کرد. او به خاطر نحوه «هیپنوتیزم‌کننده» اجرای آنها در مقابل دوربین، از آنها تمجید کرد. انتخاب بازیگران پس از یک جستجوی گسترده انجام خواهد شد. باراگان توضیح داد که چگونه ماه‌ها با بازیگرانش کار می‌کند تا آنها را برای نقش‌هایشان آماده کند. او گفت: «من واقعاً در فرآیند بازیگری درگیر هستم. من به بازیگران بسیار نزدیک هستم و این یک فرآیند بسیار صمیمی و بسیار محترمانه است.»

در فیلم «The Ivy» که این هفته در ونیز به نمایش درآمد، کارگردان با گروهی از کودکان و نوجوانان غیرحرفه‌ای کار کرد. او داستان زنی ۳۰ ساله را روایت می‌کند که با پسری نوجوان که در یک خانه گروهی زندگی می‌کند، پیوندی غیرمنتظره و صمیمی برقرار می‌کند. باراگان گفت که او می‌خواست مرزهای صمیمیت‌هایی که به عنوان عادی پذیرفته‌ایم را به چالش بکشد. او به دنبال یک خواسته نامرتب و حل‌نشده بود.

مقایسه «Amapola» با آثار قبلی باراگان

«Amapola» به نوعی از «The Ivy» و فیلم‌های قبلی باراگان فاصله می‌گیرد. او این آثار را به یک «سه‌گانه» متمرکز بر پیوندهای خانوادگی و زخم‌هایی که تجربیات کودکی ما به جا می‌گذارند، مقایسه کرد. با این حال، او گفت که «The Ivy» در فیلم بعدی او «ریشه» دارد. این فیلم به کاوش مداوم او در مورد آنچه در زیر سطح داستان حرکت می‌کند، ادامه می‌دهد.

پست‌های مرتبط

شارون استون به بازسازی «غریزه اصلی» واکنش نشان داد: «نمی‌دانم چرا این کار را می‌کنید. موفق باشید!»

شارون استون به بازسازی «غریزه اصلی» واکنش نشان داد: «نمی‌دانم چرا این کار را می‌کنید. موفق باشید!»

شارون استون به شدت از بازسازی فیلم «غریزه اصلی» انتقاد کرده و با اشاره به تجربه ناموفق خود در «غریزه اصلی ۲»، به استودیوها گفت: «موفق باشید!» او همچنین درباره تنش‌های اولیه با…

توسطتوسطنرگس فرهادیمرداد ۲۷, ۱۴۰۴
لورا سامانی درباره «تنش جنسی» در فیلم برنده جایزه ونیز «یک سال مدرسه» درباره دختری سوئدی در کلاس پسرانه ایتالیایی

لورا سامانی درباره «تنش جنسی» در فیلم برنده جایزه ونیز «یک سال مدرسه» درباره دختری سوئدی در کلاس پسرانه ایتالیایی

لورا سامانی، کارگردان ایتالیایی، با فیلم “یک سال مدرسه” در جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین بازیگر را برای جیاکومو کووی کسب کرد. این فیلم درباره زنی سوئدی است که در کلاس پسرانه‌ای در…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۱۷, ۱۴۰۴
برنده لوکارنو وو مینگ جین با فیلم «The Fox King» در تورنتو و بوسان اولین کلیپ را منتشر کرد (اختصاصی)

برنده لوکارنو وو مینگ جین با فیلم «The Fox King» در تورنتو و بوسان اولین کلیپ را منتشر کرد (اختصاصی)

فیلم “پادشاه روباه” به کارگردانی وو مینگ جین، داستان علی و امیر، دو برادر دوقلو را روایت می‌کند که با چالش‌های نوجوانی و گذار به بزرگسالی روبرو می‌شوند. این فیلم با بازی دیان…

توسطتوسطنرگس فرهادیشهریور ۱۷, ۱۴۰۴
«ضبط زنده پادکست SmartLess در هالیوود بول در نوامبر»

«ضبط زنده پادکست SmartLess در هالیوود بول در نوامبر»

پادکست «SmartLess» با میزبانی ویل آرنت، جیسون بیتمن و شان هیز، اولین ضبط زنده خود را در «Hollywood Bowl» در ۱۵ نوامبر برگزار می‌کند. بلیط‌ها از طریق Ticketmaster به فروش می‌رسند و پیش‌فروش…

توسطتوسطپیمان نیکخواهشهریور ۱۷, ۱۴۰۴
کارگردان «The Ivy» درباره نمایش ونیز و درام جدید «Amapola» درباره قربانیان قاچاق جنسی و بازسازی زندگی‌شان صحبت می‌کند