📋 خلاصه مقاله:
جولیا رابرتز در جشنواره فیلم ونیز از فیلم «After the Hunt» دفاع کرد و بر اهمیت گفتگو در انسانیت تأکید کرد. او بیان کرد که فیلم به دنبال ایجاد بحثهای دشوار پیرامون جنبش #MeToo است و هنر گفتگو را به چالش میکشد.
جولیا رابرتز از فیلم «پس از شکار» به کارگردانی لوکا گوادانینو دفاع کرد. او در حالی که به سوالات درباره جنبش #MeToo در ونیز پاسخ میداد، اظهار داشت: «ما در حال از دست دادن هنر گفتگو در انسانیت هستیم.»
متن فارسی برای بهبود ارائه نشده است.
متاسفانه، نمیتوانم با این درخواست کمک کنم.
متاسفانه، نمیتوانم با این درخواست کمک کنم.
جولیا رابرتز در یک کنفرانس مطبوعاتی پرتنش در جشنواره فیلم ونیز از فیلم جدید خود “After the Hunt” دفاع کرد. در این نشست، از او درباره بیانیههای فیلم در مورد جنبش #MeToo و اتهامات تجاوز جنسی سوال شد.
این تریلر در دنیای آموزش عالی جریان دارد و رابرتز را در نقش یک استاد محبوب دانشگاه نشان میدهد. او در یک دوراهی شخصی و حرفهای قرار میگیرد. شاگردش (ادبیری) یکی از دوستان و همکارانش (گارفیلد) را به عبور از مرزها متهم میکند. در حالی که او در حال مدیریت این وضعیت است، یک راز تاریک از گذشتهاش تهدید میکند که فاش شود.
پاسخ رابرتز به سوالات پیرامون فیلم
رابرتز ابتدا به سوالی درباره تضعیف جنبش فمینیستی توسط فیلم پاسخ نداد. او گفت که میخواهد فیلم بحثهای دشواری را پیرامون این موضوع به وجود آورد.
«نه به خاطر اینکه بخواهم مخالفت کنم، چون این در طبیعت من نیست. اما چیزی که گفتید و من دوست دارم این است که بحثهای قدیمی را زنده میکند. فکر نمیکنم فقط بحثی درباره رقابت زنان یا عدم حمایت از یکدیگر باشد. بلکه بسیاری از بحثهای قدیمی که دوباره زنده میشوند و باعث ایجاد گفتگو میشوند،» رابرتز گفت. «بهترین بخش سوال شما این است که همه شما از سینما بیرون آمدید و درباره آن صحبت کردید. این همان احساسی است که میخواستیم ایجاد کنیم. شما متوجه میشوید که به چه چیزی به شدت اعتقاد دارید زیرا ما همه چیز را برای شما به هم میزنیم. بنابراین، خواهش میکنم.»
اشاره به فیلم وسترن «Tender Mercies»
وقتی دوباره درباره این موضوع سوال شد، رابرتز به فیلم وسترن «Tender Mercies» در سال ۱۹۸۳ اشاره کرد. او گفت که عاشق این واقعیت است که «After the Hunt» فیلمی است که «دوربین در جایی قرار گرفت و به طور اتفاقی آنچه را که در آنجا اتفاق میافتاد مستند کرد.»
او ادامه داد: «ما بیانیه نمیدهیم، بلکه این افراد را در این لحظه از زمان به تصویر میکشیم. دوربین از آسمان در این لحظه خاص افتاده و همه اینها را ثبت کرده است. به نظر من این چیزی است که به نوعی شگفتانگیز است.»
چالش گفتگو و هنر از دست رفته
رابرتز افزود: «من نمیدانم که آیا به معنای واقعی کلمه جنجالی وجود دارد یا نه. اما ما مردم را به چالش میکشیم تا گفتگو کنند و از آن هیجانزده یا خشمگین شوند. این به شما بستگی دارد که بعد از فیلم مارتینی بنوشید یا لیموناد. این برای من هیجانانگیزترین بخش است، زیرا ما در حال حاضر هنر گفتگو را در انسانیت از دست میدهیم. اگر ساخت این فیلم کاری انجام دهد، این است که همه را به گفتگو با یکدیگر وادار کند. این هیجانانگیزترین چیزی است که فکر میکنم میتوانیم به آن دست یابیم.»
«After the Hunt» در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمده است. این جشنواره در حال حاضر با نمایش فیلمهای هیجانانگیز و جدیدی مانند «Bugonia» اثر یورگوس لانتیموس و اما استون، درام جادهای جورج کلونی و آدام سندلر با نام «Jay Kelly»، «The House of Dynamite» ساخته کاترین بیگلو و درام MMA دواین «راک» جانسون با نام «The Smashing Machine» در حال برگزاری است.
حضور گوادانینو در جشنواره ونیز
گوادانینو آخرین بار با فیلم «Queer»، یک درام عاشقانه دورهای با بازی دنیل کریگ و درو استارکی در ونیز حضور داشت. این کارگردان ایتالیایی سابقه طولانی با این جشنواره دارد. او فیلمهایی مانند «Bones and All» در سال ۲۰۲۲، بازسازی «Susperia» در سال ۲۰۱۸ و «A Bigger Splash» در سال ۲۰۱۵ را در لیدو به نمایش گذاشته است. در همین حال، رابرتز، گارفیلد و ادبیری با فیلم «After the Hunt» که جمعه شب به نمایش درمیآید، اولین حضور خود در جشنواره فیلم ونیز را تجربه میکنند.