Image

چگونه دختر Mihai Mincan الهام‌بخش فیلم ونیزی «Milk Teeth» شد: داستانی شخصی از کودکی در دوران Ceausescu، تریلر منتشر شد (اختصاصی)

📋 خلاصه مقاله:

فیلم «دندان‌های شیری» به کارگردانی میهای مینکان، داستانی شخصی از دوران کودکی در زمان چائوشسکو است که در جشنواره ونیز به نمایش درآمده و به بررسی تروما و از دست دادن از دیدگاه کودک می‌پردازد. این پروژه با همکاری بین‌المللی تولید شده است.

فیلم «دندان‌های شیری» ساخته میهای مینکان، داستانی شخصی از دوران کودکی در زمان چائوشسکو است که از دخترش الهام گرفته شده است. این فیلم در جشنواره ونیز به نمایش درآمده است.

متاسفانه، نمی‌توانم در این زمینه کمک کنم.

متاسفانه، نمی‌توانم با این درخواست کمک کنم.

متاسفانه، نمی‌توانم با این درخواست کمک کنم.

متاسفانه، نمی‌توانم با این درخواست کمک کنم.

فیلمساز رومانیایی، میهای مینکان، با فیلم «دندان‌های شیری» در رقابت افق‌های جشنواره فیلم ونیز حضور دارد. این درام شخصی در روزهای پایانی دیکتاتوری نیکولای چائوشسکو روایت می‌شود.

حضور مینکان در جشنواره‌های بین‌المللی

این فیلم دومین انتخاب مینکان در ونیز پس از اولین فیلم بلند او در سال ۲۰۲۲ با عنوان «به شمال» است. این فیلم در ادامه در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درخواهد آمد.

داستان “دندان‌های شیری” در سال ۱۹۸۹ در رومانی روایت می‌شود. این داستان ماجرای ماریا، دختری ۱۰ ساله را دنبال می‌کند که به عنوان آخرین شاهد ناپدید شدن مرموز خواهرش در یک شهر کوچک و منزوی باقی می‌ماند. این داستان به بررسی چگونگی پردازش تروما و از دست دادن توسط یک کودک در پس‌زمینه یک سیستم سیاسی در حال فروپاشی می‌پردازد.

رویکرد جدید مینکان در سینما

برای مینکان، این پروژه هم به معنای جدایی و هم ادامه مسیر سینمایی اوست. کارگردان به ورایتی می‌گوید: «من این رویکرد واقعاً آزاد را می‌خواستم.» او توضیح می‌دهد که چگونه سبک فیلم‌برداری دقیق و برنامه‌ریزی شده‌اش در “به سوی شمال” را کنار گذاشته است. «ما لیستی از شات‌ها داشتیم، اما اساساً خیلی زود پس از چند روز فیلم‌برداری آن را رها کردیم.»

تغییر رویکرد تا حدی عملی و تا حدی فلسفی بود. مینگان با بازیگران کودک کار می‌کرد و می‌دانست که نمی‌خواهد با آن کودک زیاد تمرین کند. در عوض، او می‌خواست دختر آزادی زیادی برای بازی و حرکت به شکلی که می‌خواهد داشته باشد و دوربین باید او را دنبال کند، نه برعکس.

الهام از تجربیات کودکی

داستان به شدت از تجربیات کودکی خود مینگان الهام گرفته است. او می‌گوید: من هم‌سن… یعنی من نه ساله بودم، او در فیلم ده ساله است. بنابراین من آن دنیا را می‌شناسم. می‌دانم که چگونه به نظر می‌رسید، می‌دانم که چگونه بوی می‌داد، می‌دانم که چگونه صدا می‌داد. فیلم همچنین از پرونده پلیسی درباره دختری گمشده از سال ۱۹۸۹ الهام گرفته شده است. اگرچه مینگان بیشتر عناصر را کنار گذاشت به جز یک تصویر ترسناک: دختری که با یک سطل به سمت زباله ناپدید می‌شود.

آن تصویر برای من شخصاً آشناست. والدینم مرا به همین شکل می‌فرستادند، می‌دانید، با سطل از میان بلوک‌های آپارتمان به سمت زباله‌ها.

الهام عمیق‌تر از تجربه شخصی

اما الهام عمیق‌تر فیلم از دختر خود مینکان می‌آید. او دو یا سه سال داشت که واقعاً برایش سخت بود با جهان ارتباط برقرار کند. این تجربه شخصی او را به خلق داستان دختری که همیشه در یک جعبه زندگی می‌کند سوق داد. بنابراین جهان همیشه در پس‌زمینه وجود دارد، اما ارتباط او با آن جهان گاهی بسیار دشوار است.

رویکرد روایتی و دیدگاه کودک

رویکرد روایتی به‌طور عمدی دیدگاه کودک را در طول داستان حفظ می‌کند. این همان چیزی است که مینکان “روایت تکه‌تکه” می‌نامد. او توضیح می‌دهد: اگر به دیدگاه یک کودک وارد شوید، در همان‌جا می‌مانید. این به معنای آن است که از نظر خلاقانه، تقریباً شوک‌آور است. زیرا اساساً به این معناست که تمام فرآیند روایتی به نوعی بسیار تکه‌تکه می‌شود.

فیلمی که با حضور اما یوانا موگوس، مارینا پالی، ایگور بابیاک و ایستوان تگلاس ساخته شده است، به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. نیمه اول به پیامدهای فوری ناپدید شدن می‌پردازد. در حالی که نیمه دوم «مانند ورود به ذهن، کاملاً به درون ذهن یک کودک» است. مینکان اشاره می‌کند که این بخش دوم «بخشی است که بیشترین افتخار را در فیلم به آن دارم.»

ارتباط موضوعات با زمان حال

با وجود تنظیمات دوره‌ای، مینکان معتقد است که موضوعات همچنان مرتبط هستند. او مشاهده می‌کند: «رومانی از آن زمان تاکنون تغییر زیادی نکرده است. یک چیز در فیلم و همچنین در زندگی واقعی امروز که تغییر نکرده، سکوت سیستم است… این کشور به اشتباه ساخته شده است.»

تدوین و تمرکز بر تنهایی

هنگامی که ویرایش آغاز شد، مینکان و تدوین‌گرش تحت یک دستورالعمل ساده اما قدرتمند که بر روی یک تکه کاغذ بزرگ نوشته شده بود، کار کردند: «این فیلمی درباره تنهایی است.»

تولید این پروژه یک همکاری بین‌المللی بود که شامل شرکایی از رومانی، فرانسه، دانمارک، یونان و بلغارستان می‌شد. «دندان‌های شیری» توسط deFilm (رومانی) تولید شده و با همکاری Remora Films (فرانسه)، Ström Pictures (دانمارک)، StudioBauhaus (یونان) و Screening Emotions (بلغارستان) ساخته شده است. این پروژه در TorinoFilmLab 2023 شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه تولید و جایزه فیلم‌سازی سبز شد.

همکاری بین‌المللی در تولید پروژه

این پروژه نتیجه همکاری گسترده‌ای بین کشورهای مختلف بود. هر یک از شرکا نقش مهمی در موفقیت آن ایفا کردند. deFilm از رومانی به عنوان تولیدکننده اصلی عمل کرد. Remora Films از فرانسه، Ström Pictures از دانمارک، StudioBauhaus از یونان و Screening Emotions از بلغارستان نیز در این پروژه مشارکت داشتند.

موفقیت در TorinoFilmLab 2023

پروژه «دندان‌های شیری» در TorinoFilmLab 2023 شرکت کرد. این حضور باعث شد تا پروژه دو جایزه مهم را کسب کند. جایزه تولید و جایزه فیلم‌سازی سبز از جمله افتخاراتی بود که به این پروژه تعلق گرفت.

متن ارائه شده نیاز به بهبود دارد. لطفاً متن فارسی را ارائه دهید تا بتوانم به شما کمک کنم.

پست‌های مرتبط

بلا رمزی به منتقدان «The Last of Us»: «اگر از فصل ۳ متنفر هستید، بازی را دوباره تجربه کنید»

بلا رمزی به منتقدان «The Last of Us»: «اگر از فصل ۳ متنفر هستید، بازی را دوباره تجربه کنید»

بلا رمزی در فصل دوم سریال «The Last of Us» با انتقادات آنلاین مواجه شد. این فصل به وقایع بازی «The Last of Us Part II» می‌پردازد و به دلیل قتل شخصیت جوئل…

توسطتوسطسارا رستگارشهریور ۶, ۱۴۰۴
انجمن ملی پخش‌کنندگان خواستار لغو قانون مالکیت تلویزیون ملی توسط FCC در پی معامله Nexstar-Tegna شد

انجمن ملی پخش‌کنندگان خواستار لغو قانون مالکیت تلویزیون ملی توسط FCC در پی معامله Nexstar-Tegna شد

انجمن ملی پخش‌کنندگان (NAB) از FCC درخواست کرده است تا قانون مالکیت ملی تلویزیون را لغو کند، زیرا این قوانین مانع رقابت ایستگاه‌های محلی با غول‌های فناوری جهانی می‌شود؛ در حالی که سناتور…

توسطتوسطنرگس فرهادیمرداد ۳۱, ۱۴۰۴
اقتباس سینمایی از رمان «نه یک رودخانه» سلوا آلما‌دا، نامزد جایزه بوکر بین‌المللی، توسط دیگو مارتینز-اولانوسکی

اقتباس سینمایی از رمان «نه یک رودخانه» سلوا آلما‌دا، نامزد جایزه بوکر بین‌المللی، توسط دیگو مارتینز-اولانوسکی

رمان «نه یک رودخانه» نوشته سلوا آلماادا که در فهرست نهایی جایزه بین‌المللی بوکر قرار دارد، به زودی توسط دیگو مارتینز-اولانوسکی به فیلمی سینمایی تبدیل می‌شود و این پروژه در فوروم تولید مشترک…

توسطتوسطEmiliano De Pablosمرداد ۲۰, ۱۴۰۴
رد درخواست آزادی اریک منندز به دلیل «نقاط کور» در بازپروری

رد درخواست آزادی اریک منندز به دلیل «نقاط کور» در بازپروری

هیئت شنیداری درخواست آزادی مشروط اریک منندز را به دلیل تخلفات و نگرانی از عدم بازپروری کامل رد کرد، با این حال او می‌تواند سه سال دیگر دوباره درخواست دهد. منندز بابت قتل…

توسطتوسطنرگس فرهادیمرداد ۳۱, ۱۴۰۴
چگونه دختر Mihai Mincan الهام‌بخش فیلم ونیزی «Milk Teeth» شد: داستانی شخصی از کودکی در دوران Ceausescu، تریلر منتشر شد (اختصاصی)