📋 خلاصه مقاله:
کریس کلمبوس، کارگردان فیلمهای «هری پاتر»، تمایلی به مشارکت در بازسازی سریال HBO ندارد و جنجالهای پیرامون جی.کی. رولینگ را ناراحتکننده میداند. او از بازگشت به دنیای جادوگری استقبال میکند و به جدایی هنر از هنرمند معتقد است.
کریس کلمبوس، کارگردان مشهور فیلمهای «هری پاتر»، اعلام کرده است که تمایلی به مشارکت در بازسازی سریال HBO ندارد. او جنجالهای پیرامون جی.کی. رولینگ را «بسیار ناراحتکننده» توصیف کرده است.
متأسفانه، نمیتوانم به آن درخواست کمک کنم.
کریس کلمبوس هیچ تمایلی به شرکت در بازسازی تلویزیونی پرستاره “هری پاتر” توسط HBO ندارد.
نظر کریس کلمبوس درباره بازسازی “هری پاتر”
این فیلمساز که به خاطر راهاندازی این فرنچایز بزرگ بیش از ۲۰ سال پیش و کارگردانی دو فیلم اول “هری پاتر” و تهیهکنندگی فیلم سوم شناخته میشود، ادعا میکند که مدتهاست از هاگوارتز فارغالتحصیل شده است.
اظهارات کریس کلمبوس در لندن
او به ورایتی در لندن برای تبلیغ “باشگاه قتل پنجشنبه” نتفلیکس میگوید: “نه، من کارم را انجام دادهام. شما نسخه من را دیدید. دیگر چیزی برای انجام دادن در دنیای پاتر برای من باقی نمانده است.”
اما این به این معنا نیست که او با بازسازی تلویزیونی مخالف است. او ممکن است اخیراً علیه ایده بازسازی فیلم کلاسیک خود “تنها در خانه” از سال ۱۹۹۰ صحبت کرده باشد، اما قطعاً از بازگشت به دنیای جادوگری استقبال میکند. اگر چیزی باشد، او حسادت میکند.
بازگشت به دنیای جادوگری
او میگوید: «نکته عالی در مورد آن این است که با کتاب اول، دوم و سوم، ما میخواستیم همه چیز را انجام دهیم. ما میخواستیم همه آن را به صفحه نمایش بیاوریم، اما فرصت نداشتیم.»
شخصیتهای فراموششده و صحنههای ناتمام
کلمبوس به شخصیت پیوز از اولین رمان هری پاتر اشاره میکند که «هرگز به فیلم نرسید — ما فقط زمان نداشتیم تا شخصیت را توسعه دهیم»، به علاوه یک داستان که در آن هری و هرماینی باید معجونهایی بنوشند و نگران باشند که ممکن است مسموم شوند.
او میگوید: «ما هرگز نتوانستیم آن صحنه فوقالعاده را به فیلم بیاوریم و مطمئنم که در سریال HBO خواهد بود. بنابراین برای من، این فرصتی است تا همه آن صحنهها را به زندگی بیاورم.»
کریس کلمبوس درباره جزئیات جدیدی که اقتباس تلویزیونی باید شامل آن باشد، میگوید که او لحظهای “دژاوو” را تجربه کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که عکس اخیر نیک فراست در نقش هاگرید و تازهوارد جوان دومینیک مکلاگلین در نقش هری پاتر را در حال فیلمبرداری در خیابانهای لندن دید.
تجربهای مشابه با گذشته
او میگوید: “زیرا دقیقاً همان جایی بود که ما ۲۰ سال پیش بودیم! ما مجبور بودیم در یک روز یکشنبه با دن (ردکلیف) و مارتین بیفیلد که به جای رابی کالترین ایستاده بود، فیلمبرداری کنیم.”
افتخار به رشد و حرفه بازیگری
در مورد ردکلیف، کلمبوس اعتراف میکند که احساس افتخار زیادی نسبت به بزرگسالی او و همچنین حرفه بازیگری او پس از پاتر دارد. فیلمساز ادعا میکند که تاکتیکهایی که در هری پاتر برای محافظت از ردکلیف و همبازیهای جوانش به کار گرفته شد، از آنچه که او در مورد مکالی کالکین در “تنها در خانه” دیده بود، الهام گرفته شده است.
او توضیح میدهد: «ما درس ارزشمندی را در فیلم “تنها در خانه” یاد گرفتیم. بنابراین وقتی من و دیوید هیمن وارد پروژه هری پاتر شدیم، به او گفتم: “ما باید والدین را به همان اندازه که کودکان را انتخاب میکنیم، انتخاب کنیم. باید مطمئن شویم که والدین میتوانند برای آنچه قرار است اتفاق بیفتد، به ویژه با پاتر، آماده شوند.” ما میدانستیم که نگاههای جهان به این سه کودک خواهد بود. خوشبختانه آنها والدین فوقالعادهای داشتند که به آنها کمک کردند با فشارهایی که نمیتوانم حتی تصور کنم، کنار بیایند. بنابراین امیدوار بودیم که کودکان به همان خوبی که شدند، رشد کنند.»
افتخار به موفقیتهای دنیل ردکلیف
کلمبوس اضافه میکند: «احساس افتخار میکنم وقتی میبینم دنیل ردکلیف جایزه تونی را میبرد. این واقعاً شگفتانگیز بود. دیدن او روی صحنه و مشاهده اینکه چقدر به عنوان یک بازیگر کمدی موزیکال با استعداد است، برای من بسیار تأثیرگذار بود.»
اما وقتی صحبت از نویسنده هری پاتر، جی.کی. رولینگ میشود، که نظرات متعدد او علیه هویت ترنس در سالهای اخیر او را به یک چهره جنجالی تبدیل کرده است، به نظر میرسد کلمبوس نظرات متفاوتی دارد.
دیدگاههای کلمبوس درباره جدایی هنر از هنرمند
او میگوید: «من گاهی دوست دارم هنرمند را از هنر جدا کنم. فکر میکنم این کار مهمی است که باید انجام داد.» او ادامه میدهد: «این اتفاقات ناگوار است. من قطعاً با آنچه او میگوید موافق نیستم. اما این فقط غمانگیز است، بسیار غمانگیز.»