📋 خلاصه مقاله:
نمایش «جادوگر شهر اوز» در Sphere با استفاده از هوش مصنوعی اخلاقی و فناوریهای نوین، تجربهای حسی و بینظیر ارائه میدهد. این نمایش با بازخوانی آهنگ «Somewhere Over the Rainbow» و استفاده از صفحه نمایش عظیم، مرزهای جدیدی در صنعت سرگرمی تعریف میکند.
نمایش «جادوگر شهر اوز» در Sphere با بهرهگیری از «هوش مصنوعی اخلاقی» و بازخوانی آهنگ «Somewhere Over the Rainbow» وعده میدهد که تجربهای حسی و بینظیر را به مخاطبان مدرن ارائه کند.
این نمایش که در یکی از پیشرفتهترین سالنهای نمایش جهان برگزار میشود، از فناوریهای نوین برای ایجاد تجربهای فراگیر و جذاب استفاده میکند. بهکارگیری هوش مصنوعی اخلاقی در این نمایش، به معنای استفاده مسئولانه و آگاهانه از فناوری برای خلق محتوای هنری است که به ارزشهای انسانی احترام میگذارد.
بازخوانی آهنگ معروف «Somewhere Over the Rainbow» نیز با استفاده از تکنیکهای صوتی پیشرفته انجام شده است تا تجربهای نو و متفاوت از این آهنگ کلاسیک به مخاطبان ارائه دهد. این نمایش با ترکیب هنر و فناوری، تلاش میکند تا مرزهای جدیدی را در صنعت سرگرمی تعریف کند.
Sphere وعده داده است که مخاطبان را به سفری فراتر از رنگینکمان، در جاده زرد و به تجربهای کاملاً جدید از سینما ببرد. این فیلم «جادوگر شهر اُز» به شکلی که هرگز ندیدهاید ارائه میشود — نه تنها به صورت دیجیتالی بهبود یافته، بلکه به اندازهای گسترش یافته که با صفحه نمایش عظیم ۱۶۰,۰۰۰ فوت مربعی مجتمع سرگرمی لاس وگاس هماهنگ شود.
پیشرفت در رسانه بصری
جین روزنتال، یکی از تهیهکنندگان فیلم جدید، میگوید: «این فیلم در حال پیشبرد رسانه بصری است. این نمایش و کنسرتها را به شکلی منحصر به فرد و هیجانانگیز به نمایش میگذارد.»
این موضوع در میان علاقهمندان به سینما بحثبرانگیز است و پیش از نمایش در ۲۸ اوت، بحثهای داغی را برانگیخته است که آیا باید با یک اثر کلاسیک مواجه شد یا خیر. دلیل این امر این است که نسخه جدید “جادوگر شهر اوز” شخصیتهای جدیدی را به صحنهها اضافه میکند (عمو هنری، شما را آنجا ندیدیم!) و تصاویر نمایش داده شده روی پرده را گسترش میدهد تا با بوم گسترده Sphere هماهنگ شود. تیم پشت این فیلم، آرشیوهای آکادمی و وارنر برادرز را بررسی کردند و به دنبال لیستهای شات، طرحها و دفترچههای نسخه اصلی ۱۹۳۹ بودند که میتوانست الهامبخش و شکلدهنده کارشان باشد.
هماهنگی با نیت فیلمساز اصلی
جنیفر کوستر، رئیس و مدیر اجرایی Sphere میگوید: «برخی از کارهایی که انجام دادیم به طور طبیعی و اصیل با نیت فیلمساز اصلی هماهنگ بود.»
نقش هوش مصنوعی در تولید
در عین حال، درست است که هیچکدام از اینها بدون هوش مصنوعی ممکن نبود — پیشرفتی تکنولوژیکی که بسیاری در هالیوود نگران هستند که باعث از دست رفتن شغلها شود.
روزنتال به انتقادات گوش داده است، اما او معتقد است که استفاده از هوش مصنوعی در داستانسرایی چیز جدیدی نیست و آن را با CGI مقایسه میکند: «هر کسی که درباره این موضوع صحبت میکند، آن را ندیده است، بنابراین شما با افرادی صحبت میکنید که از هوش مصنوعی ناراحت هستند. هوش مصنوعی سالهاست که در صنعت فیلمسازی به کار میرود. در فیلمهایی مانند ‘پارک ژوراسیک’، ‘آواتار’ و ‘بنجامین باتن’ استفاده شده است.»
استفاده از مدلهای اخلاقی در تیم Sphere
تیم Sphere اعلام کرده است که از «مدلهای اخلاقی» بهره میبرد که بر اساس فیلمهای ‘جادوگر شهر اوز’ و همچنین وسایل و طراحیهای اصلی آموزش دیدهاند، همه با اجازه دارندگان حقوق.
تجربه حسی کامل در Sphere
این تیم همچنین وعده یک تجربه حسی کامل را میدهد، مانند ماشینهای باد عظیم که مخاطب را درون یک گردباد قرار میدهند یا صدای بوم که در میان ۱۶۷,۰۰۰ بلندگوی Sphere طنینانداز میشود وقتی که دوروتی بر قلب مرد حلبی ضربه میزند.

تصویری از یک گردباد قدرتمند که در حال حرکت است و آسمان را به رنگهای تیره و روشن درآورده است.
تیم Sphere با هیجان فراوان منتظر است تا مخاطبان صدای دوروتی را در حال اجرای “Over the Rainbow” بشنوند. “ما در نهایت با یک ارکستر دوباره ضبط کردیم، در لوکیشن اصلی MGM و در همان استودیوی صدایی که موسیقی اصلی ضبط شده بود. توانستیم ترکها را جدا کنیم و اکنون میتوانید صدای او را به صورت خالص بشنوید.” روزنتال میگوید.
در نهایت، امید این است که نمایش “جادوگر شهر اُز” بر روی بزرگترین، عریضترین و مجهزترین صفحهنمایش ممکن، نه تنها طرفداران را خوشحال کند، بلکه مخاطبان جدیدی را با داستان دختری کوچک از کانزاس که متوجه شد هیچ جایی مثل خانه نیست، آشنا کند.
کوستر میگوید: “برای کسانی که قبلاً آن را ندیدهاند، این تجربه کاملاً آنها را شگفتزده خواهد کرد.”

زنان اوز – جین روزنتال، جنیفر کوستر و کارولین بلکوود
برایان فریدمن