📋 خلاصه مقاله:
تبدیل موفقیت در موسیقی به سینما برای هنرمندانی مانند A$AP Rocky، تیلور سوئیفت و The Weeknd چالشبرانگیز است، زیرا تفاوتهای اساسی بین این دو صنعت و انتظارات متفاوت مخاطبان، مانع از موفقیت آنها در سینما میشود. با این حال، برخی هنرمندان با تلاش و تمرین توانستهاند در هر دو عرصه به موفقیت دست یابند، اما همچنان بسیاری از پروژههای سینمایی آنها با شکست مواجه میشود.
تبدیل شهرت موسیقی به موفقیت در سینما برای بسیاری از هنرمندان چالشبرانگیز است. در حالی که برخی از ستارگان موسیقی مانند A$AP Rocky، تیلور سوئیفت و The Weeknd در دنیای موسیقی به شهرت و موفقیتهای بزرگی دست یافتهاند، ورود به دنیای سینما و تبدیل شدن به ستارههای فیلم برای آنها به همان اندازه آسان نبوده است.
این هنرمندان با چالشهای متعددی در مسیر تبدیل شدن به ستارههای سینما مواجه هستند. از جمله این چالشها میتوان به تفاوتهای اساسی بین صنعت موسیقی و سینما اشاره کرد. در حالی که موسیقی به هنرمندان اجازه میدهد تا به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، سینما نیازمند تواناییهای بازیگری و تعامل با دیگر بازیگران و کارگردانان است.
علاوه بر این، مخاطبان سینما ممکن است انتظارات متفاوتی از هنرمندان موسیقی داشته باشند. در حالی که طرفداران موسیقی ممکن است به خاطر صدای خاص یا سبک موسیقی یک هنرمند به او علاقهمند شوند، مخاطبان سینما به دنبال عملکرد بازیگری قوی و داستانهای جذاب هستند.
با این حال، برخی از هنرمندان موفق شدهاند تا این چالشها را پشت سر بگذارند و در هر دو عرصه موسیقی و سینما به موفقیت دست یابند. این موفقیتها نشان میدهد که با تلاش و تمرین، هنرمندان میتوانند مهارتهای لازم برای موفقیت در سینما را نیز کسب کنند.
در افتتاحیه جشنواره فیلم کن برای فیلم «Highest 2 Lowest» در ماه مه، همه نگاهها به بازیگر چهارم این درام جنایی، A$AP Rocky بود. حضور این رپر معروف در کاخ جشنواره، عکاسان را به وجد آورد. پیش از آنکه او و شریکش ریحانا به مهمانی اختصاصی ساحلی فیلم برده شوند، سپس به یک جشن صبحگاهی در یات که توسط Ray-Ban حمایت شده بود، دعوت شدند.
اجرای جذابی که در آن راکی در کنار برنده دو جایزه اسکار، دنزل واشنگتن، به خوبی ظاهر شد، فیلم “Highest 2 Lowest” در زمان اکران در حدود ۳۰۰ سینما در ۱۵ آگوست، تقریباً هیچ صدایی در گیشه ایجاد نکرد. در واقع، اعداد نهایی احتمالاً آنقدر ضعیف بودند که A24 و Apple Studios تصمیم غیرمعمولی گرفتند که اصلاً ارقام گیشه را منتشر نکنند.
راکای قطعاً تنها نیست. جریان خوانندگان محبوب با دنبالکنندگان گسترده در شبکههای اجتماعی، به طور جسورانهای وارد صنعت سینما شدهاند اما توسط تماشاگران نادیده گرفته شدهاند، از تیلور سوئیفت (فیلم «Cats» که شکست خورد و جوایز Razzies 2020 را جارو کرد) تا هری استایلز (که فیلم «My Policeman» او در سال ۲۰۲۲ به صورت محدود در سطح جهانی اکران شد و در سینماهای بریتانیا به اندازهای درآمد نداشت که حتی در آمار ثبت شود و سپس توسط Amazon Studios در پلتفرم استریم خود قرار گرفت).
پدیده افول ستارههای موسیقی به دههها قبل برمیگردد و آرزوهای بزرگپردازی سینمایی بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار داده است.
از ماریا کری در فیلم “Glitter” گرفته تا بریتنی اسپیرز در “Crossroads” و حتی ریحانا در “Battleship” که یادتان هست؟ اما سال گذشته شاهد دو شکست بزرگ بودیم. فیلم “Hurry Up Tomorrow” از The Weeknd با وجود اکران گسترده در بیش از ۲۰۰۰ سینما و حضور یک ستاره بزرگ تلویزیونی، تنها ۵.۲ میلیون دلار در داخل کشور فروش داشت.
جنا اورتگا به عنوان همبازی اصلی و فیلم “جوکر: جنون دو نفره” با بازی لیدی گاگا به دلایل مختلف به بحث روز تبدیل شد و توانست ۲۰۸ میلیون دلار در برابر بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری کسب کند. همه اینها این سوال را مطرح میکند: چرا برای ستارههای برتر صنعت موسیقی دشوار است که به ستارههای سینما تبدیل شوند؟
شاید تصمیم A24 و Apple Studios برای نادیده گرفتن نتایج باکس آفیس فیلم «Highest 2 Lowest» به کارگردانی برنده اسکار اسپایک لی باید به عنوان یک هشدار تلقی شود. این توزیعکننده و غول فناوری همچنین درآمدهای فیلم «تراژدی مکبث» در سال ۲۰۲۱ را مبهم نگه داشتند و به جای آن بیانیهای ضعیف ارائه دادند که فیلم در «تمام ۱۲ بازار افتتاحیه چندین بار به فروش کامل رسید.» (حداقل این فیلم بهانهای برای انتشار در دوران کووید داشت.) هیچکدام بودجه فیلم «Highest 2 Lowest» را منتشر نکردند.
شان رابینز، مدیر تحلیل فیلم در Fandango میگوید: «A24 در گزارشدهی اعداد بسیار منظم است. برای یک استودیوی شناختهشده مانند آن، بیسابقه است که درباره درآمدهای باکس آفیس سکوت کند.»
حضور Ice Spice در نقشی کوچکتر در یک فیلم همیشه اشتباه نیست. به هر حال، کارگردان بردلی کوپر در سال ۲۰۱۸، گاگا را در فیلم «ستارهای متولد شده است» انتخاب کرد؛ فیلمی که به خوبی با استعداد و شخصیت او هماهنگ بود. این فیلم با بودجه نسبتاً کم ۳۶ میلیون دلاری، برای گاگا نامزدی بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد و ۴۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. همچنین جان چو، که ستاره فیلم «Wicked» او آریانا گرانده نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد، در حالی که درآمد جهانی فیلم از ۷۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.
او که کار خود را به عنوان عضوی از گروه رپ گنگستا N.W.A آغاز کرد، یکی از هنرمندان موفقی است که به بازیگری برجسته تبدیل شده و در فیلمهای موفقی مانند مجموعههای «Barbershop» و «Ride Along» نقشآفرینی کرده است. او با فیلم «Three Kings» به کارگردانی دیوید او. راسل در مورد جنگ عراق به شهرت رسید.
رابینز میگوید: «تغییر مسیر برای یک هنرمند بسیار محبوب میتواند چالشبرانگیز باشد. بازی در نقشهای متفاوت میتواند بسیار موفقیتآمیز باشد و مانند جاستین تیمبرلیک در «The Social Network» به موفقیت برسد. او قطعاً نقطه برجسته فیلم نبود و بسیاری از عناصر دیگر موفقیت آن فیلم را به پیش میبردند. گاهی اوقات لازم است که هنرمند لزوماً چهره اصلی فیلم نباشد.»
تهیهکنندگان معتقدند که تشخیص علت موفقیت برخی از چهرههای برجسته موسیقی در سینما و عدم موفقیت دیگران کار دشواری است. تمرکز صرف بر موزیکالها همیشه به موفقیت نمیانجامد، وگرنه «جوکر ۲» یا «گربهها» موفق میشدند. در مقابل، استایلز با انتخاب نقش مکمل در فیلم «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان، حرکت هوشمندانهای انجام داد. اما این استراتژی برای سوئیفت در فیلم «آمستردام» به کارگردانی راسل کارساز نبود. برخلاف «سه پادشاه»، این فیلم نتوانست توجه مخاطبان یا طرفداران سوئیفت را جلب کند و تنها ۳۱ میلیون دلار از بودجه ۸۰ میلیون دلاری خود را به دست آورد. ماجراجویی گاگا در درام غیرموزیکال «خانه گوچی» به کارگردانی ریدلی اسکات نیز نتوانست تماشاگران یا منتقدان را تحت تأثیر قرار دهد و لهجه ایتالیایی او مورد تمسخر قرار گرفت. و اگرچه سلنا گومز…
او میتواند یکی از بزرگترین طرفداران در جهان را به خود جذب کند — با ۴۱۷ میلیون دنبالکننده در اینستاگرام — اما زمانی که کمدی زامبی ۲۰۱۹ «The Dead Don’t Die» به سینماها آمد، طرفدارانش در خانه ماندند.
کارگردانانی همچون پل توماس اندرسون بر محوریت یک فیلم بر یک خواننده ریسک کردهاند، همانطور که در فیلم «پیتزای شیرینبیان» در سال ۲۰۲۱ با بازی آلانای هایم، خواننده گروه هایم، این کار را انجام دادند. اگرچه منتقدان و رأیدهندگان اسکار این کمدی-درام را تحسین کردند، اما این فیلم برای یونایتد آرتیستس ریلیزینگ ضرر مالی به همراه داشت و در طول اکران کمتر از بودجه ۴۰ میلیون دلاری خود درآمد کسب کرد. دیگرانی که مشکلی در پر کردن استادیومها ندارند، مانند تراویس اسکات، مجبور به پذیرش گمنامی در باکس آفیس شدهاند. در سال ۲۰۲۳، A24 فیلم «Aggro Dr1ft» با بازی اسکات را به ونیز برد، اما این فیلم به کارگردانی هارمونی کورین در نهایت تنها ۲۰۱,۳۵۱ دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرد.
با این حال، جای تعجب است که A24، که در انتشارهای پلتفرمی تبحر دارد، از گزارش درآمدهای «Highest 2 Lowest» خودداری کرده است. این توزیعکننده معمولاً درآمدها را حتی زمانی که یک فیلم تنها در چند سینما اکران میشود، گزارش میکند.
بوک میگوید: «فیلمها آیینهای خاص خود را دارند و به همین دلیل رفتار طرفداران متفاوت است. طرفداران موسیقی ترجیح میدهند هنرمندان محبوب خود را به صورت حضوری در کنسرت ببینند، نه روی صفحه نمایش.»

رابط کاربری صفحه اصلی Showrunner Netflix of AI


بهترین پیشنهادات پروژکتور برای روز پرایم

استیو بوم، واندرای

تخفیفهای ویژه اپل برای سایبر ماندی آمازون

لوگوی آمازون