Image

کنث بلوم درباره موسیقی فیلم «Lurker»، خداحافظی با نام کنی بیتز و واقعیت‌های صحنه تهیه‌کنندگان لس‌آنجلس: «اولین فکرم این بود که آیا این درباره دوستان من است؟»

📋 خلاصه مقاله:

کنت بلوم، هنرمند و تهیه‌کننده موسیقی که با نام کنی بیتز شناخته می‌شد، با بازگشت به نام اصلی خود وارد مرحله جدیدی از زندگی حرفه‌ای‌اش شده است. او در فیلم “Lurker” به عنوان آهنگساز و مدیر موسیقی فعالیت کرده و این تجربه را به عنوان بخشی از تصمیمش برای استفاده از نام واقعی‌اش توصیف می‌کند.

متأسفانه، نمی‌توانم در این زمینه کمکی کنم.

متأسفم، نمی‌توانم در این مورد کمکی کنم.

معرفی کنت بلوم، هنرمندی که پیش‌تر با نام کنی بیتز شناخته می‌شد.

این تهیه‌کننده توانمند که دوره‌ای از موسیقی رپ را با ساخت آلبوم‌هایی برای جی‌پگ‌مافیا، دنزل کری، وینس استیپلز، ریکو نستی و دیگران تعریف کرده است، با بازگشت به نام اصلی خود وارد فصل تازه‌ای از زندگی‌اش می‌شود.

بلوم از استودیوی خود در لس‌آنجلس به ورایتی می‌گوید: «در ۱۵ سالگی خودم را برای مای‌اسپیس کنی بیتز نامیدم – چون اسمم کنی بود و بیت می‌ساختم – و این نام به نوعی به من چسبید. هر وقت به عنوان کنی بیتز نامزد جایزه گرمی می‌شوم، گاهی در دلم می‌گویم: ‘اما نام خانوادگی من بلوم است.’

یکی از نخستین آثار او به عنوان کنت بلوم، آهنگسازی و مدیریت موسیقی فیلم «Lurker» اثر الکس راسل است. این فیلم دلهره‌آور، داستان متیو (تئودور پلرین)، کارمند خجالتی یک فروشگاه را روایت می‌کند که برای ورود به دایره نزدیک الیور (آرچی مادکوه)، هنرمندی در آستانه شهرت، هر کاری انجام می‌دهد. این درام روان‌شناختی که در جشنواره ساندنس موفقیت چشمگیری کسب کرد و سپس در جشنواره فیلم برلین به نمایش درآمد، پیش از اکران در سینماها در روز جمعه، شامل موسیقی و آهنگ‌های اصلی از بلوم به همراه همکارانی مانند دیژون و رکس اورنج کانتی است.

بلوم می‌گوید: «صادقانه بگویم، ‘Lurker’ بخش بزرگی از تصمیم من برای استفاده از نام واقعی‌ام بوده است. حضور در ساندنس و دیدن نام اصلی‌ام روی صفحه نمایش، احساسی کاملاً متفاوت بود.»

در ادامه، بلوم بیشتر با ورایتی درباره خداحافظی با کنی بیتز، همکاری با دوست قدیمی‌اش راسل، ساخت موسیقی اصلی فیلم و موارد دیگر صحبت می‌کند.

بیایید با نام شما شروع کنیم — شما اخیراً تصمیم گرفتید نام مستعار کنی بیتز را بازنشسته کرده و با نام واقعی خود، کنت بلوم، شناخته شوید. دلیل این تغییر چیست؟

من به مدت ۲۰ سال کنی بیتز بودم و حالا دیگر این حس را ندارم؛ احساس می‌کنم که اکنون بیشتر شبیه کنت اینسترومنتالز هستم. بنابراین استفاده از نام واقعی‌ام از اینجا به بعد احساس امنیت می‌دهد، می‌دانید؟ وقتش رسیده. امیدوارم باعث نشده باشم که همه احساس کنند باید مرا کنت صدا کنند. هنوز هم می‌خواهم مردم مرا کنی صدا کنند، اما فکر می‌کنم اگر قرار است از نام واقعی‌ام استفاده کنم باید به طور کامل از آن استفاده کنم.

چگونه با «Lurker» درگیر شدید؟

واقعاً، الکس خبرنگار محبوب من در دنیای هیپ‌هاپ بود. همیشه با خودم می‌گفتم، اگر روزی در فیدر یا XXL کار کنم، می‌دانم که باید با چه کسی تماس بگیرم — و این فکر را سال‌ها قبل از اینکه فرصتش را پیدا کنم، در ذهن داشتم. سپس وقتی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مقالات زیادی درباره من نوشته می‌شد، با خودم گفتم: «باید الکس راسل اولین مقاله‌ام در فیدر را بنویسد.» با او تماس گرفتیم، به استودیو آمد و در طول یک جلسه کامل در زمان ضبط آلبوم «۷۷۷» که آلبومی تاثیرگذار در حرفه‌ام بود، حضور داشت. احساسی که بیشتر مردم هنگام ملاقات با الکس دارند را داشتم: «اوه، او از من متنفر است.» الکس بسیار ساکت و کنجکاو است و من با خودم گفتم: «وای، این آدم خیلی باحاله، اما فکر نمی‌کنم او فکر کند من باحالم.» اما به تدریج بیشتر صحبت کردیم و دوست شدیم.

بعد از مدتی، من، زک، الکس و مایک پاور، مدیرم، آنقدر با هم وقت می‌گذراندیم که الکس در نهایت با مایک زندگی کرد. او گفت: «اوه، من این فیلم را نوشتم»، و آن را در خانه مایک در دوران کووید نوشت. بنابراین همه ما توانستیم فیلمنامه را بلافاصله ببینیم. همه از سال‌ها پیش تحت تأثیر الکس بودند، قبل از اینکه او همه این نامزدی‌های امی و «خرس» و «بیف» را داشته باشد. نمی‌خواهم بگویم، اما من اینجا نشسته‌ام و از اینکه الکس یک فیلم واقعاً جذاب دارد که در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود، شوکه نشده‌ام. من مدت‌هاست که این را انتظار داشتم و وقتی آن را خواندیم، گفتیم: «وای، به همان خوبی است که فکر می‌کردیم.» متأسفانه هرگز گزینه‌ای برای انجام موسیقی یا نه نداشتم. اینطور نبود که بگویم: «نمی‌توانم صبر کنم تا به دوستم کمک کنم.» الکس گفت: «وقتی فیلم می‌سازم، تو موسیقی‌اش را انجام می‌دهی.» من هم گفتم: «باشه، همین است.»

چگونه داستان “Lurker” که در دنیای موسیقی لس آنجلس با تهیه‌کنندگان، موسیقی‌دانان و هنرمندانی که برای موفقیت بزرگ خود می‌جنگند، با شما همخوانی داشت؟

اولین فکرم، صادقانه بگویم، این بود: “ما به الکس بیش از حد اجازه داده‌ایم. ما به او اجازه داده‌ایم که خیلی چیزها را ببیند.” الکس در لحظات سختی در حرفه‌ام با من بوده، وقتی که اوضاع خراب می‌شد و اتفاقات عجیب می‌افتاد. اولین فکرم درباره فیلم این بود که بررسی کنم و بگویم، “صبر کن، آیا این درباره دوستان من است؟ آیا این درباره کسی است که می‌شناسیم؟” بسیاری از آن به معنای واقعی کلمه به هیچ سناریوی خاصی مربوط نبود، اما این همه می‌تواند و در اطراف ما همیشه اتفاق می‌افتد.

چگونه به نقش موسیقی در فیلم نزدیک شدید؟ چه چیزی می‌خواستید به آن اضافه کنید؟

الکس به‌خوبی نشان داد که چقدر سخت و مثل صدای ناخن روی تخته‌سیاه است که هر روز تلاش می‌کنی تا یک سانتی‌متر در صنعت موسیقی پیشرفت کنی. نمی‌خواستم موسیقی این حس را از دست بدهد یا آهنگ‌هایی که آرچی در فیلم می‌خواند، شبیه آهنگ‌هایی نباشند که یک هنرمند واقعی مثل او بخواند. همچنین نمی‌خواستم در یک فیلم موسیقی، موسیقی زیادی باشد و به دیالوگ‌ها اجازه داده نشود که صحبت کنند. می‌خواستم حس سال ۲۰۱۸ را برای من و دوستانم زنده کند و آن آهنگ‌ها واقعاً از افرادی مثل دیژون و رکس اورنج کانتی بیایند.

منظورم این است که دیژون به تازگی آلبوم بیبر را نوشته و یکی از تاثیرگذارترین افراد زمان ماست. فکر می‌کنم که “Sweet Talk” حتی به عنوان یک آهنگ از آرچی واقعاً برجسته است. آن آهنگ از رکس اورنج کانتی، “عشق و وسواس”، واقعاً حس می‌کند که می‌تواند در یک آلبوم باورنکردنی قرار بگیرد. به نظرم موسیقی که آن را می‌فروشد، الکس واقعاً جهان را از دیدگاه خود درک کرده و به نوعی با دیالوگ و حس فیلم آن را به خوبی به تصویر کشیده… مثل اینکه نمی‌توانی موسیقی را در یک فیلم موسیقی اشتباه بگیری. بنابراین من آن را بسیار جدی گرفتم. واقعاً، واقعاً به آنچه که به دست آوردیم افتخار می‌کنم. من رفتم و آن را با بسیاری از بهترین دوستانم که حتی بهتر از من این صنعت و سختی‌های آن را درک می‌کنند دیدم، و همه آنها گفتند، “مرد، واقعی به نظر می‌رسید.” و این بزرگترین تعریفی است که می‌توانیم با این فیلم بگیریم.

«Snakes in the Garden» برای فیلم نوشته شده بود. من در جلسه‌ای با [ترانه‌سرا] بو ناکس بودم و به او گفتم: «دارم روی این فیلم کار می‌کنم.» او هم در حال کار روی یک بالاد برای یک هنرمند پاپ بود. همان‌طور که مشغول کار بودیم، به او گفتم: «می‌دانی چه؟ بی‌خیال آن هنرمند. می‌توانیم این را برای الیور انجام دهیم؟» این قطعه به‌طور خاص برای جا افتادن در فیلم نوشته شده بود، در حالی که بقیه این‌طور نبودند.

«Domicile» در همان زمان توسط DVR، ترانه‌سرای بسیار جوان و بااستعداد در XL Records نوشته شد. او این آهنگ را داشت، اما وقتی با او درباره فیلم و شخصیت صحبت کردیم، گفت: «احساس می‌کنم او این را می‌خواند.» سپس ما آن را به آرچی و محدوده صدای او شکل دادیم و با شخصیتی که الیور در حال تبدیل شدن به آن بود، هماهنگ کردیم. آهنگ Dijon، «Sweet Talk»، اساساً فقط یک دمو در ابتدای یک جلسه با Dijon و من از سال‌ها پیش بود. من در حال مرور آهنگ‌های ۲۰۱۸ روی کامپیوترم بودم و یک آهنگ نیمه‌تمام و نیمه‌کاره از Dijon پیدا کردم و به او زنگ زدم و گفتم: «نمی‌خواهم آن آدم باشم، اما آیا راهی هست که بتوانیم از آن استفاده کنیم؟» و قبل از اینکه حرفم تمام شود، او گفت: «رفیق، برام مهم نیست، ادامه بده. دوستت دارم، خداحافظ.» و این آرام‌ترین چیز در دنیا بود.

واقعاً از رکس و دیژون به خاطر کمک‌های بی‌نظیر و رفتار دوستانه‌شان بسیار سپاسگزارم. به نظر من، این واقعاً زیباست که ببینیم چقدر کارهای اضافی‌شان عالی است. باورکردنی نیست! دیروز با رکس درباره‌اش صحبت کردم و گفتم، «برادر، چقدر جالب است که ‘عشق و وسواس’ — که حالا تا آخر عمر این آهنگ را دوست خواهم داشت — یک دمو بود که او با گیتارها داشت. یادم می‌آید که با آرچی به آن گوش می‌دادم و می‌گفتم، «دوست، این به قدری خوب است که می‌تواند آهنگی باشد که یک فیلم را به دوش بکشد»، می‌دانی؟ وقتی فیلم را می‌بینی، ‘عشق و وسواس’ چیزی است که در ذهن می‌ماند. آهنگ‌های دیگر را به یاد می‌آوری که آنجا بودند، اما وقتی می‌روی، کلمات ‘عشق و وسواس’ در ذهنت باقی می‌ماند. واقعاً لذت‌بخش بود که بتوانم ترانه‌سرایانی که به آنها افتخار می‌کنم در این پروژه حضور داشته باشند. مثل اینکه، حالا موفق باشی که دیژون را برای نوشتن آهنگ برای فیلمت بگیری!

از سوی دیگر، چگونه به امتیازدهی نزدیک شدید؟

به عنوان کسی که هیچ‌وقت به امتیازدهی نپرداخته و واقعاً هم قصدش را نداشته، باید بگویم که این موضوع هرگز در دیدگاه من نبوده است. وقتی به امتیازدهی فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید، موسیقی‌هایی مانند آثار جان ویلیامز و بخش‌های زهی یا هانس زیمر است. به یاد دارم وقتی برای اولین بار امتیازهای “Ex Machina” یا “شبکه اجتماعی” را شنیدم، احساسی که داشتم این بود که بافت و نوسان عجیب آن‌ها را به خاطر می‌آوردم. من می‌خواستم احساسی شبیه به آن داشته باشم، که با کار من به عنوان یک تهیه‌کننده در تضاد است. همیشه می‌خواهم مردم با چیزی در ذهنشان از کار من به عنوان تهیه‌کننده خارج شوند: یک شعر، یک ملودی، یک احساس. با این کار، می‌خواستم مردم بگویند، “خدای من، آن صحنه واقعاً مرا ناراحت کرد و دقیقاً نمی‌دانم چرا.” می‌خواستم همه چیز به نوعی به شما نزدیک شود.

من برای الکس راسل تا پایان عمرم هر کاری انجام می‌دهم، اما در غیر این صورت، نه.

برای مصاحبه بعدی‌ام با ورایتی درباره امتیاز جدیدم، می‌توانی این را به من یادآوری کنی.

این مصاحبه برای وضوح و اختصار ویرایش شده است.

پست‌های مرتبط

فال حافظ شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴

فال حافظ شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۴

این غزل به اهمیت دوستی و آرامش در زندگی تأکید دارد. حافظ به ما یادآوری می‌کند که دنیا و امور آن بی‌ارزش‌اند و سعادت واقعی را باید در همراهی با دوستان جستجو کرد.…

توسطتوسطزیبا برهانیشهریور ۱۵, ۱۴۰۴
خلاصه پادکست «دیلی ویرایتی»: تحلیل گیشه تابستان؛ نکات مهم ونیز و تلوراید؛ بازنگری مایکل لوئیس در «The Big Short»؛ موفقیت چانینگ تیتوم…

خلاصه پادکست «دیلی ویرایتی»: تحلیل گیشه تابستان؛ نکات مهم ونیز و تلوراید؛ بازنگری مایکل لوئیس در «The Big Short»؛ موفقیت چانینگ تیتوم…

پادکست “دیلی وریتی” اخبار و تحلیل‌های صنعت سرگرمی را برای حرفه‌ای‌ها ارائه می‌دهد. این پادکست از دوشنبه تا پنج‌شنبه منتشر می‌شود و به موضوعاتی مانند جشنواره‌های فیلم، تحلیل گیشه تابستان ۲۰۲۵، و مصاحبه…

توسطتوسطنرگس فرهادیشهریور ۱۵, ۱۴۰۴
اکو تریلر «After Us» در رویداد Unifrance: بررسی مرز باریک بین فعالیت و افراط‌گرایی

اکو تریلر «After Us» در رویداد Unifrance: بررسی مرز باریک بین فعالیت و افراط‌گرایی

سریال «After Us» به کارگردانی لوئیس اوبرت و متیو برنارد، مرز باریک بین فعالیت‌های زیست‌محیطی و افراط‌گرایی را بررسی می‌کند. این تریلر اکولوژیکی داستان گروهی از جوانان فعال را روایت می‌کند که برای…

توسطتوسطپیمان نیکخواهشهریور ۱۱, ۱۴۰۴
Dwayne Johnson: چالش‌های روزانه برای نقش‌های سخت و پروتزهای «Smashing Machine»

Dwayne Johnson: چالش‌های روزانه برای نقش‌های سخت و پروتزهای «Smashing Machine»

دواین جانسون در فیلم “ماشین خردکن” نقش مایک کر، قهرمان UFC را بازی می‌کند و برای این نقش هر روز سه تا چهار ساعت پروتز می‌پوشید. این تجربه چالشی جدید و اضطراب‌آور برای…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۳, ۱۴۰۴
کنث بلوم درباره موسیقی فیلم «Lurker»، خداحافظی با نام کنی بیتز و واقعیت‌های صحنه تهیه‌کنندگان لس‌آنجلس: «اولین فکرم این بود که آیا این درباره دوستان من است؟» - سرگرما