📋 خلاصه مقاله:
گزارش روند eBay برای پاییز ۲۰۲۵ نشان میدهد که تجمل لمسی، سیلوئتهای بیانی، تلفیق طبیعت با زندگی شبانه، سیالیت در تناسب و جزئیات دراماتیک از جمله روندهای برجسته هستند. برندهای لوکس با میراث فرهنگی همچنان در صدر خریدها قرار دارند و برندهایی مانند Hermès و Van Cleef & Arpels به دلیل افزایش ارزش فروش مجدد مورد توجه قرار گرفتهاند.
متأسفم، نمیتوانم در این مورد کمکی کنم.
در دومین گزارش روند خود، eBay از دادههای بیش از ۱۳۴ میلیون کاربر جهانی و خریدها و لیستهای eBay در سراسر جهان از ژانویه تا مه ۲۰۲۵ بهره برده است تا اطلاعاتی درباره بازار لوکس دست دوم جمعآوری کند.
به گفته نویسندگان این گزارش، برندهای لوکس با میراث فرهنگی در صدر خریدهای سال ۲۰۲۵ قرار دارند. این امر به تغییرات در مدیران خلاق مانند اولین حضور متیو بلیزی در Chanel و Dior اشاره دارد.
با استقبال گسترده از سوی جاناتان اندرسون و بازگشت بربری به اوج با دنیل لی و مدیر اجرایی جاشوا شولمن، لوئی ویتون با بیش از ۲.۶ میلیون فهرست، شانل با بیش از ۱.۷ میلیون فهرست و هرمس با بیش از ۱.۴ میلیون فهرست در صدر قرار گرفتهاند.
Burberry و Gucci با بیش از ۹۳۰,۰۰۰ لیست و Dior با بیش از ۷۲۰,۰۰۰ لیست در صدر جدول قرار گرفتهاند.
در همین حال، برندهایی که سریعترین رشد را از نظر تعداد اقلام دست دوم فروخته شده در eBay از ژانویه تا مه ۲۰۲۵ داشتهاند، شامل Goyard با ۴۷ درصد، Wales Bonner با ۴۳ درصد، Longchamp با ۳۵ درصد، Audemars Piguet با ۳۱ درصد، Bulgari با ۱۹ درصد، Tiffany & Co. با ۱۸ درصد، Tory Burch با ۱۸ درصد، On Running با ۱۵ درصد، The Row با ۱۴ درصد و Jimmy Choo با ۱۳ درصد میباشند.
فراتر از برندهای قدیمی، دورهای نو از طراحان در حال ورود به جریان اصلی فرهنگ عمومی است. در ایالات متحده، ویلی چاواریا با داستانسرایی منحصربهفرد خود به نیرویی قدرتمند تبدیل شده است. این برند شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی در جستجوهای جهانی نسبت به سال گذشته و بیش از ۲۳,۰۰۰ جستجو تا به امروز بوده است. مارتین رز همچنان به دنبالکنندگان وفادار خود برای لباسهای مردانه زیرکانهاش در بریتانیا ادامه میدهد. این طراح بریتانیایی-جامائیکایی افزایش ۱۸ درصدی در جستجوهای جهانی نسبت به سال گذشته و بیش از ۲۲,۰۰۰ جستجو تا به امروز داشته است.
فرانسه همچنان از زیباییشناسی آیندهنگر کوپرنی مسحور شده است.
لباسهای اسپریشده و کیفهای دستی شیشهای که در طول سالها در صنعت مد سر و صدای زیادی به پا کردهاند، همچنان محبوبیت خود را حفظ کردهاند. این برند شاهد افزایش ۱۷۷ درصدی در جستجوهای جهانی سال به سال بوده و بیش از ۲۲,۰۰۰ جستجو در سال جاری داشته است. همچنین، با بازگشت Chloé به سبک بوهو شیک تحت نظر Chemena Kamali، این روند همچنان ادامه دارد.
این برند همچنان در بازار آلمان تسلط خود را حفظ کرده است. ایبی اشاره میکند که از زمان مدیریت کمالی، جستجوهای مربوط به Chloé افزایش یافته و این برند با رشد ۱۶ درصدی و ۱.۸ میلیون جستجو در سال جاری مواجه شده است.
در حالی که Hermès بیشتر به خاطر افزایش ارزش فروش مجدد شناخته میشود، ایبی دریافت که بر اساس رشد متوسط قیمت فروش جهانی، ارزش فروش مجدد Van Cleef & Arpels ۹۰ درصد افزایش یافته است. نویسندگان گزارش اشاره کردند که جواهرات میراثی توسط مصرفکنندگان به عنوان یک سرمایهگذاری استراتژیک و نه یک ولخرجی دیده میشود.
وقتی صحبت از کیفهای دستی میشود، کیفهایی که در eBay افزایش قیمت دارند، بیشتر برای استفاده روزمره مناسب هستند: کیف Blondie از Gucci (۵۰ درصد)، کیف Park tote از The Row (۵۰ درصد)، کیف Arcadie از Miu Miu (۴۳ درصد)، کیف Herbag از Hermès (۳۹ درصد)، کیف Whitney از Max Mara (۳۴ درصد) و کیف Brooklyn 28 از Coach (۳۳ درصد).

بر اساس دادههای داخلی، ولچ شناسایی کرده است که روندهای پاییز ۲۰۲۵ شامل تجمل لمسی، سیلوئتهای بیانی، طبیعت در کنار زندگی شبانه، سیالیت در تناسب و درام در جزئیات میباشد.
تجمل لمسی شامل بافتهای لوکس با جذابیت حسی برای خریدارانی است که به دنبال لباسهایی هستند که آنها را به لمس کردن پارچهها ترغیب میکند. نمونههایی از این روند شامل بافتهای راحت و نرم، کیفهای شل مانند کیف اینترچیاتو بوتگا ونتا و چرمهای قهوهای تیره میباشد.
سیلوئتهای بیانی با قطعات ساختاری برجسته و اشکال عمدی مورد تقاضا هستند، در حالی که ترکیبی از خیاطی زنانه و راحت، تضاد معاصری ایجاد میکند. کاردیگانهای کوتاه برای زنانگی و کت و شلوارهای آزاد با شلوارهای جعبهای به لباسهای مردانه پیچ و تاب میدهند.
طبیعت با رنگهای طبیعی و طرحهای حیوانی به زندگی شبانه پیوند میخورد. مواد غنی و عینکهای آفتابی بزرگ به کف رقص جلوهای آیندهنگر میبخشند. طرحهای جدید حیوانی مانند گوزن و گورخر در حال ظهور هستند. ولچ اشاره میکند که رنگهای قهوهای موکا و شتری در حجم جستجو افزایش یافتهاند.
انعطافپذیری در تناسب از نشانههای سبک سنتی فاصله میگیرد. ترنچهای ماکسی، شلوارکهای برمودا، کفشهای بدون پشت و کیفهای شل و ول مرزهای معمول را محو میکنند و به خریداران ظاهری بیشتر آندروژنی میبخشند.
جزئیات دراماتیک با پاپیونها روی کفشهای کتانی و بروشهای بزرگ به چشم میآیند. کیفهای دستی منحصربهفرد اما قابل استفاده و گردنبندهای بیانیهای با رنگها و اشکال جسورانه به شکلی ظریف اما تاثیرگذار یک لباس را به سطح بالاتری میبرند.
ولچ گفت: «سبک در حال حاضر همه چیز درباره تضاد با نیت است – بافتهای لمسی، سیلوئتهای مجسمهای و اکسسوریهایی که با علامت تعجب صحبت میکنند. این سبک زنانه اما محکم است؛ دراماتیک اما قابل پوشیدن؛ روان اما شیک. به خز مصنوعی با حاشیه، دامن مدادی با بلیزر جعبهای یا رنگهای شتری برای رفتن به کلاب فکر کنید. ما برای احساس چیزی لباس میپوشیم – و اعداد نشان میدهند که ما تنها نیستیم.»


فروشگاه ویتامین

