📋 خلاصه مقاله:
هوش مصنوعی به ابزاری کلیدی در مذاکرات هالیوود تبدیل شده است، بهویژه در تحلیل تأثیر بازیگران مانند چوپرا جوناس در فیلم «Heads of State»، که نشان میدهد چگونه دادهها میتوانند در مذاکرات و قراردادهای آینده نقش مهمی ایفا کنند. این فناوری به نمایندگان کمک میکند تا با استفاده از دادههای دقیق، ارزش و تأثیر مشتریان خود را بهتر بشناسند و از آن بهرهبرداری کنند.
هوش مصنوعی به سلاح مخفی جدید هالیوود در مذاکرات با استعدادها تبدیل شده است: «دادهها هرگز دروغ نمیگویند»
در فیلم «Heads of State»، چوپرا جوناس بیش از دو برابر همبازیهای مرد خود توجه را به خود جلب کرد. این نتیجه بر اساس تحلیل هوش مصنوعی است که بر مبنای حجم، تیترها و شدت نقلقولها انجام شده است. گفتگوها پیرامون این فیلم با نرخ ۵۰٪ تا ۶۰٪ بر روی این بازیگر متمرکز بود، در حالی که سینا و البا هر کدام ۲۰٪ تا ۲۵٪ از توجه را به خود اختصاص دادند.
آنجولا آچاریا، مدیر چوپرا جوناس، میگوید: «فکر نمیکنم که او معمولاً برای موفقیت فیلم اعتبار بگیرد زیرا او نقش اصلی نیست و یک ‘رئیس دولت’ محسوب نمیشود. اما در این مورد، دادهها دروغ نمیگویند.»
در حالی که بسیاری در هالیوود به هوش مصنوعی به عنوان یک تهدید مینگرند و از دست دادن گسترده شغل هراس دارند، برخی دیگر آن را فرصتی میبینند. آچاریا که پیش از ورود به مدیریت، به عنوان کارآفرین در حوزه فناوری فعالیت میکرد، یکی از معدود نمایندگان استعدادهاست که از دادههای هوش مصنوعی برای دفاع بهتر و مذاکره به نفع مشتریان خود در معاملات آینده بهره میبرد.
برای دههها، ارزش یک مشتری بهراحتی قابل محاسبه بود و عمدتاً از طریق فروش گیشه و رتبهبندی نیلسن تعیین میشد. اما در دوازده سال گذشته، با ظهور سرویسهای استریم، ابهام بیشتری به وجود آمد و این سرویسها به شدت به دادههای داخلی خود وابسته شدند. لامینیت، واحد دادههای همکار ورایتی، اکنون بینندگان محتوای استریم را ردیابی میکند. با این حال، نمایندگان به ورایتی میگویند که به دلیل کمبود دادههای موجود برای تبلیغ از نسخه اول، مذاکره برای دنباله یا قرارداد فصل دوم به طور فزایندهای دشوار شده است. ابزارهای هوش مصنوعی، از جمله آنهایی که توسط فیسبوک و Anthropic ارائه میشوند، شفافیت بیشتری برای نمایندگانی که به دنبال شناخت و بهرهبرداری از تأثیر مشتری خود هستند، به ارمغان آوردهاند.
در روزهای نخستین توییتر، نمایندگان میتوانستند با اشاره به برخی اعداد ابتدایی هشتگ، میزان موفقیت یک مشتری را نشان دهند. اکنون، ابزارهای هوش مصنوعی که به سرعت متنها را در تمامی پلتفرمهای اجتماعی و رسانههای خبری سنتی تحلیل میکنند، قادرند دادههای پیچیدهتری ارائه دهند.
استریمرها حداقل دو سال است که از همین ابزارهای هوش مصنوعی بهره میبرند، هرچند که دادهها را با استعدادها به اشتراک نمیگذارند تا ارزیابی کنند چه کسی و چه چیزی ارزشمند است. همانند روزهای اولیه توییتر، امکان دستکاری وجود دارد، زمانی که سلبریتیها میتوانستند با خرید رباتها تعداد دنبالکنندگان خود را افزایش دهند. اما استریمرها همچنین میتوانند از هوش مصنوعی برای شناسایی بهتر تقلبها استفاده کنند و انگیزه تقلب را خنثی سازند.
نمایندگان جوزف کوین که شخصیت ادی مانسون او در فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» به خاطر سولوهای گیتار ویروسیاش به شهرت رسید، تنها میتوانستند حدس بزنند که مشتریشان تأثیرگذار است. اکنون، آنها میتوانند از هوش مصنوعی برای تولید اعداد دقیق استفاده کنند که منابع میگویند تقریباً با دادههای بهدستآمده از استریمرها همخوانی دارد. این اطلاعات میتواند توسط هر کسی در بالا و پایین عنوان استخراج شود.
سانی دیلون، بنیانگذار و شریک مدیریتی Kyber Knight، میگوید: «این به خالقان قدرتهای فوقالعاده میدهد، نه تنها برای ایجاد محتوا بلکه برای دیدن چگونگی مصرف آن». او در سال ۲۰۲۳ یک صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر ۱۲۰ میلیون دلاری را با حمایت مدیران سابق استودیو مایکل آیزنر (دیزنی) و کوین تسوجیهارا (وارنر برادرز) راهاندازی کرد.
همهمهای که پیرامون نقشآفرینی چوپرا جوناس در «Heads of State» به وجود آمده بود، با استقبال گسترده مردم هند تقویت شد. جذابیت او از بالیوود به هالیوود باعث شد طرفداران، کلیپهایی از صحنههای مبارزه او را به اشتراک بگذارند. نقدها و شبکههای اجتماعی نشان دادند که اجرای او انگیزهای کلیدی برای بینندگان بوده است.
آچاریا میگوید: «شما واقعاً میتوانید ببینید که کجا گرمای فرهنگی در حال شکلگیری است و این دادهها را به سرعت به شما ارائه میدهد.»
این موضوع میتواند به عنوان ابزاری مهم در زمان مذاکره برای قراردادهای بعدی با استعدادها مورد استفاده قرار گیرد.