📋 خلاصه مقاله:
شرکت کرهای CJ ENM با همکاری شرکت تبلیغاتی ژاپنی Hakuhodo، سرمایهگذاری مشترکی به نام Chapter-I را برای گسترش موسیقی جهانی و ایجاد مالکیتهای فکری موسیقی فراتر از آسیا آغاز کرده است. این همکاری با ترکیب تجربه CJ ENM در خلق محتوای موسیقی و تخصص بازاریابی Hakuhodo، به دنبال نوآوری در صنعت موسیقی و شناسایی هنرمندان چندمنظوره جهانی است. پروژه افتتاحیه این سرمایهگذاری، برنامه “Unpretty Rapstar: Hip Pop Princess” خواهد بود که در اکتبر به نمایش درمیآید.
CJ ENM با سرمایهگذاری بزرگ در حال گسترش موسیقی جهانی است و با یک سرمایهگذاری مشترک جدید، این غول سرگرمی کرهای با شرکت تبلیغاتی بزرگ ژاپنی Hakuhodo Inc همکاری میکند.
این شرکتها Chapter-I را تشکیل دادهاند، یک سرمایهگذاری مشترک که بر ایجاد مالکیتهای فکری موسیقی برای مخاطبان بینالمللی فراتر از آسیا تمرکز دارد. نام این سرمایهگذاری نماد “اولین فصلی که رویاها آغاز میشوند” است و نشاندهنده یک جهتگیری خلاقانه تازه برای هر دو شریک است.
این همکاری، تجربه CJ ENM در خلق محتوای موسیقی و پرورش استعدادها از طریق سیستم خلاقیت موسیقی (MCS) را با راهحلهای بازار مبتنی بر داده و تخصص بازاریابی Hakuhodo ترکیب میکند. این مشارکت به دنبال نوآوری در صنعت از طریق فرمتهای جدید آزمون استعدادیابی است که به ترجیحات متغیر مخاطبان در بازارهای گوناگون پاسخ میدهد.
پروژه افتتاحیه Chapter-I، “Unpretty Rapstar: Hip Pop Princess” خواهد بود، یک برنامه بقا که به صورت مشترک توسط کره و ژاپن تولید میشود و قرار است در اکتبر به نمایش درآید. این برنامه نشاندهنده گسترش جهانی فرانچایز “Unpretty Rapstar” شبکه Mnet است که در سال ۲۰۱۵ به عنوان اولین سری رقابت رپ زنان در کره آغاز شد.
نسخه جدید تیمهای خلاق پشت «Unpretty Rapstar» و مسابقه رقص محبوب «Street Woman Fighter» با توانمندیهای بازاریابی Hakuhodo متحد میشود تا هنرمندان چندمنظوره جهانی را که در رپ، رقص و تولید موسیقی مهارت دارند، شناسایی کند.
اما جاهطلبیهای این پروژه تنها به تولید تلویزیونی محدود نمیشود. Chapter-I برنامه دارد تا توسعه استعدادها، تولید موسیقی، توزیع محتوا، اجراهای زنده و فروش محصولات را در بر گیرد و خود را به عنوان یک بازیگر مهم در اکوسیستم جهانی موسیقی معرفی کند.
این سرمایهگذاری مشترک به عنوان یکی از ارکان اصلی نقشه راه کسب و کار جهانی موسیقی CJ ENM تا سال ۲۰۲۵ عمل میکند که بر سه ستون استراتژیک: برچسب جهانی، محتوای جهانی و پلتفرمهای جهانی متمرکز است. این ابتکار برای تثبیت موقعیت CJ ENM در صنعت موسیقی بینالمللی و تسریع گسترش جهانی K-pop طراحی شده است.
در سال ۲۰۲۵، همزمان با جشن سیامین سالگرد CJ ENM، این شرکت به تغییر شکل حضور جهانی فرهنگ کرهای در حوزههای مختلف سرگرمی ادامه میدهد. پورتفولیوی این شرکت شامل فیلم برنده اسکار «Parasite»، موزیکالهای برنده جایزه تونی از جمله «Kinky Boots»، سریال محبوب «Queen of Tears» و فرمت مسابقه موسیقی «I Can See Your Voice» است.
CJ ENM همچنین مدیریت گروه در حال رشد کیپاپ Zerobaseone را بر عهده دارد و رویدادهای فرهنگی بزرگی از جمله KCON، بزرگترین جشنواره طرفداران کیپاپ در جهان و جوایز MAMA را برگزار میکند.
شرکت Hakuhodo که در سال ۱۸۹۵ تأسیس شده است، بیش از یک قرن تجربه در تبلیغات و بازاریابی دارد. این شرکت مستقر در توکیو به مشتریان در ژاپن و بازارهای بینالمللی با راهحلهای خلاقانه در زمینه تبلیغات، مشاوره مدیریت و ابتکارات تأثیر اجتماعی کمک میکند.