📋 خلاصه مقاله:
کوئنتین تارانتینو در مصاحبهای اعلام کرد که «حرامزادههای لعنتی» را شاهکار خود میداند، «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم محبوب اوست و «بیل را بکش» را فیلمی میداند که برای ساخت آن به دنیا آمده است. او همچنین از کارگردانی دنباله «ماجراهای کلیف بوث» صرفنظر کرده و پروژه «منتقد فیلم» را به دلیل شباهت به کارهای قبلیاش لغو کرده است.
کوئنتین تارانتینو، کارگردان برجسته سینما، در مصاحبهای اعلام کرد که فیلم «حرامزادههای لعنتی» را به عنوان شاهکار خود میشناسد. او همچنین بیان کرد که «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم محبوب اوست و «بیل را بکش» فیلمی است که برای ساخت آن به دنیا آمده است.
حتی کوئنتین تارانتینو نیز فیلمی از آثار خود را بهعنوان مورد علاقهاش انتخاب کرده است.
در یک مصاحبه جامع در پادکست “The Church of Tarantino”، این برنده دو جایزه اسکار فاش کرد که کدام یک از فیلمهایش را بیشتر دوست دارد و کدام را بهترین اثر خود میداند.
«روزی روزگاری در هالیوود» فیلم محبوب من است، «حرامزادههای لعنتی» بهترین فیلم من به شمار میآید، اما به نظرم «بیل را بکش» شاهکار نهایی کوئنتین است که هیچکس دیگری قادر به ساخت آن نبود. هر جنبهای از این فیلم بهطور خاص از تخیل، عشق، اشتیاق و وسواس من سرچشمه گرفته است. بنابراین معتقدم «بیل را بکش» فیلمی است که برای ساختنش به دنیا آمدهام. فکر میکنم «حرامزادههای لعنتی» شاهکار من است، اما «روزی روزگاری در هالیوود» همچنان فیلم مورد علاقه من باقی میماند.
کارگردان «Pulp Fiction» سپس فیلمنامههای مورد علاقه و برتر خود را انتخاب کرد.
«فکر میکنم «Inglourious Basterds» بهترین فیلمنامه من است و «Hateful Eight» و «Once Upon a Time In Hollywood» در رتبههای بعدی قرار میگیرند،» او توضیح داد. «اما، جنبهای از «Hateful Eight» وجود دارد که واقعاً فکر میکنم بهترین کارگردانی من از آثار خودم است، یعنی مواد نوشته شده و محکم است. بنابراین نیازی نیست که آن را خلق کنم، مثل «Kill Bill»، محکم است، درست آنجاست و واقعاً فکر میکنم بهترین خدمت من به آثار خودم به عنوان کارگردان است.»
با وجود علاقه تارانتینو به «روزی روزگاری در هالیوود»، دیوید فینچر کارگردانی دنباله بسیار مورد انتظار «ماجراهای کلیف بوث» را برای نتفلیکس بر عهده گرفته است. در بخش دیگری از مصاحبه، تارانتینو اظهار داشت که از کارگردانی این پروژه صرفنظر کرده است زیرا ایده اینکه دهمین و آخرین فیلمش یک دنباله باشد، او را بیانگیزه کرده است.
تارانتینو گفت: «من این فیلمنامه را دوست دارم، اما همچنان در همان مسیری قدم میزنم که قبلاً رفتهام. این موضوع به نوعی مرا بیانگیزه کرده است. این آخرین فیلم باید به گونهای باشد که ندانم چه کار میکنم. باید در قلمرو ناشناخته باشم.»
تارانتینو همچنین درباره فیلم دهم و نهایی خود که مدتها شایعه شده بود، «منتقد فیلم» صحبت کرد. او گفت که این پروژه در نهایت لغو شد زیرا بیش از حد شبیه به کارهای قبلیاش بود.
او توضیح داد: «واقعاً از به تصویر کشیدن چیزی که در مرحله پیشتولید نوشته بودم هیجانزده نبودم، بخشی به این دلیل که از مهارتهایی که از «روزی روزگاری در هالیوود» یاد گرفته بودم استفاده میکردم، اینکه چگونه لسآنجلس را به هالیوود سال ۱۹۶۹ تبدیل کنیم بدون استفاده از CGI؟» او افزود: «این چیزی بود که باید انجام میدادیم. باید به آن دست مییافتیم. مطمئن نبودیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم. … در «منتقد فیلم»، چیزی برای کشف کردن وجود نداشت. من تقریباً میدانستم که چگونه لسآنجلس را به زمانی قدیمیتر تبدیل کنم. این بیش از حد شبیه به کار قبلی بود.»