📋 خلاصه مقاله:
تیم تولید سریال «The Boys» با الهام از تیترهای خبری و با همکاری آهنگساز کریستوفر لنرتز، قطعهای به نام «Vought on Ice» را برای فصل چهارم خلق کردند که با طنز زیرکانه به مسائل سیاسی و اجتماعی میپردازد. این اثر، با تأثیرات برادوی و بدون قصد پیشبینی، به نقد ملیگرایی مسیحی و سیاستهای جاری میپردازد و نشاندهنده تعهد سریال به مقابله با زورگویی و بیان هنری است.
چگونه میتوان ایدهای را که از تیترهای خبری الهام گرفته شده، به شکلی هوشمندانه ارائه داد؟ این کار را به تیم تولید «The Boys» و آهنگسازشان، کریستوفر لنرتز، بسپارید. اریک کریپک، شورانر این سریال، از مفسران فاکس نیوز و استعدادهای سابق هالمارک الهام گرفت که خواستار بازگرداندن تمرکز فصل تعطیلات دسامبر به مسیح و ارزشهای مسیحی بودند. بنابراین تیم او ایده «بازگرداندن مسیح به کریسمس» را به لنرتز سپرد و قطعه ویژه «Vought on Ice» در فصل چهارم متولد شد.
ما شاهد نمایشی هستیم که در آن اسکیتبازان یخی با لباسهای ملکه میو و هوملندر از نمایش، حرکات سهگانهای را اجرا میکنند، در حالی که بازیگری با لباس عیسی از سقف پایین میآید. این نمایش فوقالعاده است، حتی پیش از آنکه هوملندر (آنتونی استار) آن را به یک قتلعام تبدیل کند و هیوئی (جک کواید) را در سراسر میدان تعقیب کند. با حضور نامزد جایزه تونی، شوشانا بین و برندگان اندرو رنلز و جیمز مونرو ایگلهارت که صدای خود را به این قطعه میدهند، تأثیرات برادوی به وضوح قابل مشاهده است.
لنرتز برای این چالش آهنگسازی آماده بود — او به عنوان یک علاقهمند به تئاتر موزیکال بزرگ شد و آثار اخیر او شامل “راجرز: موزیکال” در دیزنیلند است.
او میگوید: «اخیراً در تئاتر فعالیتهای زیادی داشتهام و همه آنها در جهت مثبت بودهاند. باید بفهمم چگونه میتوانم به سمت طنز تند و تیز حرکت کنم. چگونه میتوانیم به طنزی که در ‘The Boys’ وجود دارد، دست یابیم؟ ‘The Book of Mormon’ دقیقاً همان نوع طنزی است که به دنبالش بودیم.»
«The Book of Mormon» شاید لحنی باشد که لنرتز به آن علاقه دارد، اما سختترین بخش ساختن آهنگ، دستیابی به طنز زیرکانه ‘The Boys’ بود. این کار نیازمند دقت در طنزپردازی است.
او میگوید: «چالشبرانگیزترین بخش برای من این است که به اندازهای به طنز نزدیک شوم که خندهدار باشد، اما نه آنقدر واضح که برای همه یک شوخی ساده باشد. ‘The Boys’ درباره سیاست، دین، جامعهشناسی و مسائل دیگر حرفهایی برای گفتن دارد، اما آنها را در لفافهای از دوپهلوگویی و طنز پنهان میکند.»
فصل چهارم «The Boys» پنج ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به نمایش درآمد، به این معنا که این آهنگ تقریباً دو سال پیش از آنکه ملیگرایی مسیحی به بخشی از آخرین کمپین دونالد ترامپ تبدیل شود، نوشته شده بود. لنرتز و تیم خلاق بهطور عمدی قصد پیشبینی چیزی را نداشتند، اما این اولین باری نیست که این سریال ماهها پیش از رویدادهای جاری، نظری ارائه میدهد.
لنرتز میگوید: «این آهنگ نوشته شد پیش از آنکه فکر کنیم ترامپ دوباره انتخاب خواهد شد. ما باید بهتر بدانیم، زیرا این همان روشی است که جوامع عمل میکنند وقتی با خودبزرگبینانی با پولهای کلان و کمکهای مالی از ثروتمندترین افراد جهان روبرو هستیم. بدیهی است که مردم میخواهند برنامههای خود را پیش ببرند. یکی از کارهایی که ما در «The Boys» انجام میدهیم این است که میگوییم، “ما اجازه نمیدهیم. ما اجازه نمیدهیم که این موضوع نادیده گرفته شود.”»
لنرتز شاید بهطور مستقیم این آهنگ را برای هدف قرار دادن ترامپ نساخته باشد، اما او از مأموریت نمایش برای مقابله با زورگویان، چه با فیلمنامهای هوشمندانه و چه با یکی از آهنگهایش، دوری نمیکند.
«یکی از کارهایی که سعی میکنیم با موسیقی در نمایش انجام دهیم این است که همیشه در برابر آن مقاومت کنیم. ما تلاش میکنیم مطمئن شویم که به آن واکنش نشان میدهیم، زیرا این هنر است. این همان کاری است که ما به عنوان خالقان برای بیان خود انجام میدهیم. ‘پسران’ این کار را به شکلی بیپردهتر و به نظر من به شکلی هوشمندانهتر از بسیاری از موارد انجام میدهد.»