📋 خلاصه مقاله:
کوئنتین تارانتینو در مصاحبهای اعلام کرد که «حرامزادههای لعنتی» را شاهکار خود میداند و «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم محبوب اوست، در حالی که «بیل را بکش» را فیلمی میداند که برای ساخت آن به دنیا آمده است. او همچنین از عدم انگیزهاش برای کارگردانی دنباله «ماجراهای کلیف بوث» و لغو پروژه «منتقد فیلم» به دلیل شباهت زیاد به آثار قبلیاش صحبت کرد.
کوئنتین تارانتینو، کارگردان برجسته سینما، در مصاحبهای اظهار داشت که فیلم «حرامزادههای لعنتی» را به عنوان شاهکار خود میشناسد. او همچنین افزود که «روزی روزگاری در هالیوود» فیلم محبوب اوست و «بیل را بکش» فیلمی است که احساس میکند برای ساخت آن به دنیا آمده است.
حتی کوئنتین تارانتینو نیز یک فیلم محبوب از میان آثار خود دارد.
در یک مصاحبه مفصل در پادکست “The Church of Tarantino”، این کارگردان دو بار برنده جایزه اسکار، فاش کرد که کدام یک از فیلمهایش را بیشتر دوست دارد و کدام را بهترین اثر خود میداند.
«Once Upon a Time in Hollywood» فیلم مورد علاقه من است. «Inglorious Basterds» بهترین فیلم من است،» تارانتینو گفت. «اما فکر میکنم «Kill Bill» فیلم نهایی کوئنتین است، بهگونهای که هیچکس دیگری نمیتوانست آن را بسازد. هر جنبهای از آن بهطور خاص از تخیل، عشق، اشتیاق و وسواس من سرچشمه گرفته است. بنابراین فکر میکنم «Kill Bill» فیلمی است که برای ساختنش به دنیا آمدهام. فکر میکنم «Inglorious Basterds» شاهکار من است، اما «Once Upon a Time in Hollywood» فیلم مورد علاقه من است.»
کارگردان «Pulp Fiction» سپس بهترین و محبوبترین فیلمنامههای خود را انتخاب کرد.
«فکر میکنم ‘Inglorious Basterds’ بهترین فیلمنامه من است و ‘Hateful Eight’ و ‘Once Upon a Time In Hollywood’ بلافاصله پس از آن قرار میگیرند،» او توضیح داد. «اما، جنبهای از ‘Hateful Eight’ وجود دارد که واقعاً فکر میکنم احتمالاً بهترین کارگردانی من از آثار خودم است، یعنی مواد نوشته شده و محکم است. بنابراین نیازی نیست که آن را خلق کنم، مثل ‘Kill Bill’، محکم است، درست آنجاست و واقعاً فکر میکنم این بهترین خدمت من به آثار خودم به عنوان کارگردان است.»
با وجود علاقه تارانتینو به «روزی روزگاری در هالیوود»، دیوید فینچر کارگردانی دنباله بسیار مورد انتظار «ماجراهای کلیف بوث» را برای نتفلیکس بر عهده خواهد داشت. در بخش دیگری از مصاحبه، تارانتینو اظهار داشت که از کارگردانی این پروژه صرفنظر کرده زیرا ایده اینکه دهمین و آخرین فیلمش یک دنباله باشد، او را بیانگیزه کرده است.
«من این فیلمنامه را دوست دارم، اما همچنان در همان مسیری قدم میزنم که قبلاً رفتهام»، تارانتینو گفت. «این فقط به نوعی مرا بیانگیزه کرد. این آخرین فیلم، باید دوباره ندانم چه کار میکنم. باید در قلمرو ناشناخته باشم.»
تارانتینو همچنین درباره فیلم دهم و نهایی خود که مدتها شایعه شده بود، «منتقد فیلم» صحبت کرد. او گفت که این پروژه در نهایت لغو شد زیرا بیش از حد شبیه به کارهای قبلیاش بود.
او توضیح داد: «واقعاً از دراماتیزه کردن چیزی که در پیشتولید نوشتم هیجانزده نبودم، بخشی به این دلیل که از مهارتهایی که از «روزی روزگاری در هالیوود» یاد گرفتم استفاده میکردم، [اینکه] چگونه لسآنجلس را به هالیوود سال ۱۹۶۹ تبدیل کنیم بدون استفاده از CGI؟» او افزود: «این چیزی بود که باید انجام میدادیم. باید به آن دست مییافتیم. مطمئن نبودیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم. … در «منتقد فیلم»، چیزی برای کشف کردن وجود نداشت. من تقریباً میدانستم که چگونه لسآنجلس را به زمانی قدیمیتر تبدیل کنم. این بیش از حد شبیه به فیلم قبلی بود.»