📋 خلاصه مقاله:
شرکت رسانهای استارز در سهماهه اول سال با کاهش ۸ درصدی درآمد و کاهش تعداد مشترکین استریمینگ به ۱۲.۲ میلیون نفر در ایالات متحده مواجه شده است. با وجود این چالشها، استارز با استراتژی محتوای قوی و برنامههای جذاب، به دنبال بازگشت به رشد درآمد و بهبود حاشیه سود است.
شرکت رسانهای مستقل Starz گزارش داده است که درآمد آن در دوره سهماهه اول آوریل تا ۳۰ ژوئن با کاهش ۸ درصدی روبرو شده است.
علاوه بر این، Starz این دوره سهماهه را با ۱۲.۲ میلیون مشترک استریمینگ در ایالات متحده به پایان رساند که نسبت به ۱۳.۰۴ میلیون مشترک در سهماهه قبلی، پیش از جدایی از Lionsgate، کاهش یافته است. تعداد کل مشترکین داخلی Starz به ۱۷.۶ میلیون نفر کاهش یافت که ۴۱۰,۰۰۰ نفر کمتر از پایان ماه مارس بود.
با احتساب کانادا، تعداد کل مشترکین در آمریکای شمالی به ۱۹.۱ میلیون نفر رسید که کاهش ۵۲۰,۰۰۰ مشتری را نشان میدهد. Starz اعلام کرده است که تعداد مشترکین کانادایی در این دوره به دلیل کاهش مداوم در خدمات خطی و کاهش اضافه شدن مشترکین OTT، ۱۱۰,۰۰۰ نفر کاهش یافته است.
استارز گزارش داد که در این سهماهه با درآمد ۳۱۹.۷ میلیون دلاری، زیان خالص ۴۲.۵ میلیون دلار (۲.۵۴ دلار به ازای هر سهم) داشته است.
جفری هیرش، رئیس و مدیرعامل استارز گفت: «در سه ماه گذشته از زمان تبدیل شدن به یک شرکت عمومی مستقل، پیشرفت قابلتوجهی در دستیابی به اهداف کلیدی مالی و عملیاتی خود داشتهایم. استراتژی محتوای ما همچنان با مخاطبان ما همخوانی دارد، زیرا اضافه شدن مشترکان از اولین نمایش سریال ‘Outlander: Blood of my Blood’ در آخر هفته گذشته، سومین بالاترین میزان برای یک سریال در تاریخ استارز بود. با نگاهی به آینده، برنامههای جذاب ما همراه با ساختار هزینه بهبود یافته، ما را در مسیر روشنی برای دستیابی به اهداف کلیدیمان قرار میدهد: بازگشت به رشد درآمد، بهبود حاشیه سود و افزایش تبدیل OIBDA تعدیلشده به جریان نقدی آزاد.»
استارز به طور رسمی پس از یک فرآیند سهساله در تاریخ ۷ مه از لاینزگیت جدا شد، زمانی که سهام استارز با نماد “STRZ” در نزدک شروع به معامله کرد.
در ماه مه، استارز گزارش داد که درآمد کل آن برای سهماهه اول ژانویه تا ۳۱ مارس (سهماهه چهارم مالی ۲۰۲۵) به ۳۳۰.۶ میلیون دلار رسیده است که ۶.۲٪ کاهش داشته و زیان عملیاتی آن ۱۳۶.۳ میلیون دلار بوده است (در مقایسه با زیان عملیاتی ۳۰.۸ میلیون دلار). استارز برای آن سهماهه سود هر سهم را گزارش نکرد و اعلام کرد که گزارش EPS را با سهماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.
در آن زمان، استارز اعلام کرد که در این دوره ۴۷۰,۰۰۰ مشترک جدید برای سرویس استریمینگ خود جذب کرده و تعداد کل مشترکانش به ۱۳.۰۴ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که به دلیل از دست دادن توافقنامه پخش تلویزیونی خطی استارز در کانادا، تعداد کل مشترکان ۳۳۰,۰۰۰ نفر کاهش یافته است.