📋 خلاصه مقاله:
جاش سایمون، رئیس سابق محصولات مصرفی نتفلیکس، به عنوان مدیرعامل جدید فانکو منصوب شد و از اول سپتامبر فعالیت خود را آغاز میکند. او با تجربه گسترده در زمینه سرگرمی و محصولات مصرفی، به دنبال گسترش کسبوکار فانکو و بهرهبرداری از فرصتهای رشد است.
جاش سایمون، رئیس محصولات مصرفی نتفلیکس، از این شرکت جدا شده و به عنوان مدیرعامل به شرکت فانکو پیوسته است.
سایمون که جانشین مدیرعامل موقت فانکو، مایک لانسفورد، میشود، از اول سپتامبر فعالیت خود را در نقش جدیدش در شرکت جمعآوری محصولات فرهنگ پاپ (که به تازگی وارد حوزه بازیهای ویدیویی شده است) آغاز خواهد کرد. او همچنین در همان تاریخ به هیئت مدیره فانکو ملحق خواهد شد.
انتصاب او به عنوان مدیرعامل پس از خروج ناگهانی سینتیا ویلیامز از این سمت در ماه ژوئیه و در پی چندین فصل دشوار برای شرکت انجام شد. ویلیامز که توسط هیئت مدیره برکنار شده بود، در ماه مه ۲۰۲۴ به عنوان مدیر ارشد اجرایی به فانکو پیوسته بود.
اخیراً، سایمون به عنوان معاون محصولات مصرفی نتفلیکس فعالیت میکرد و رهبری کسبوکار جهانی کالاهای تجاری، تجربیات زنده (راهاندازی بیش از ۴۰ تجربه در ۳۰۰ شهر در سراسر جهان) و شرکت داستان رولد دال را بر عهده داشت. او نظارت بر محصولات برای فرنچایزهای برتر از جمله “چیزهای عجیب”، “بریجرتون”، “بازی مرکب” و دهها عنوان دیگر را بر عهده داشت. سایمون همچنین پلتفرم تجارت الکترونیک نتفلیکس برای محصولات مصرفی را راهاندازی کرد و روابط با خردهفروشان بزرگی مانند والمارت، تارگت، پریمارک و دیگر فروشگاههای بزرگ را مدیریت میکرد.
نمایندگان نتفلیکس به درخواست اظهار نظر در روز سهشنبه فوراً پاسخ ندادند.
چارلز دنسون، رئیس Funko، در بیانیهای اظهار داشت: «جاش یک رهبر بینظیر است و تجربه گستردهاش در زمینه سرگرمی و محصولات مصرفی دقیقاً همان چیزی است که Funko به عنوان مدیرعامل بعدی خود نیاز دارد.» او افزود: «علاوه بر این، او در عملیات، مجوزدهی و استراتژی تخصص دارد که در نقشهای رهبری ارشد در شرکتهای معتبری مانند نتفلیکس، نایکی و شرکت والت دیزنی به دست آورده است. ما از انتخاب او به عنوان مدیرعامل خود بسیار خوشحالیم و در تلاشیم تا از فرصتهای رشد قابل توجه پیش رو بهرهبرداری کنیم.»
سایمون اظهار داشت: «برای من افتخار بزرگی است که به تیم فانکو بپیوندم، شرکتی نمادین با طرفداران فراوان که به آنها احترام میگذارم و تحسینشان میکنم. فرهنگ پاپ و تمایل مردم به ارتباط با برندهای محبوبشان امروز بیش از هر زمان دیگری قوی است. راههای متعددی وجود دارد که میتوانیم بر پایه طرفداران فانکو بنا کنیم و کسبوکار خود را به نفع مشتریان و سهامداران گسترش دهیم.»