📋 خلاصه مقاله:
شری ردستون پس از نبردی طولانی و پرهزینه، توانست Paramount Pictures و دیگر داراییهای رسانهای را به Skydance Media بفروشد، که این انتقال به معنای پایان یک دوره و آغاز مالکیت جدیدی برای این نهادهای هالیوودی است. این فروش، نتیجه تلاشهای شری برای حل مشکلاتی بود که در دوران مدیریت پدرش، سامنر ردستون، به وجود آمده بود.
متأسفانه، محتوای ارائهشده شامل عناصری برای اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی است که باید حذف شوند. لطفاً محتوای دیگری برای ترجمه ارائه دهید.
متن ارائهشده شامل محتوای اجتماعی و پیوندهای غیرمحتوایی است که باید حذف شوند. بنابراین، هیچ محتوای قابل ترجمهای باقی نمیماند. اگر محتوای دیگری برای ترجمه دارید، لطفاً ارائه دهید.
برای خاندان ردستون، پایان همکاری با Paramount Pictures به همان شکلی بود که ۳۱ سال پیش آغاز شد – پیروزیای که پس از مبارزهای طولانی و تلخ بر سر یک نهاد هالیوودی به دست آمد.
این بار، پیروزی برای شری ردستون به معنای کسب توانایی فروش Paramount Pictures، CBS، Paramount+، MTV، Nickelodeon و دیگر شبکههای قدیمی به Skydance Media متعلق به دیوید الیسون بود. این نبرد هزینههای زیادی داشت، بهویژه برای CBS.
شرکت Skydance حدود ۸ میلیارد دلار برای خرید Paramount Global پرداخت کرد. در سال ۱۹۹۴، پس از یک دوره ۱۰ ماهه رقابت با دیگر رقبای قدرتمند از جمله بری دیلر، QVC، جان مالون و شرکت مخابراتی برجسته آن زمان BellSouth، سامنر ردستون به تنهایی معامله خرید Paramount Pictures را با مبلغ ۹.۵ میلیارد دلار به سرانجام رساند که با احتساب نرخ تورم، معادل ۱۹.۵ میلیارد دلار امروز است.
یک نسل پیش، سامنر ردستون با انرژی و جسارتی که از غلبه بر موانع به دست آورده بود، موفق به تصاحب یکی از استودیوهای بزرگ هالیوود شد. اما برای دخترش شری ردستون، انتقال به Skydance Media با هیاهوی کمتری همراه بود. این انتقال تقریباً پنج سال پس از درگذشت سامنر ردستون در سن ۹۷ سالگی انجام شد.
شرکتی که Skydance به تازگی خریداری کرده، دارای داراییهای بینظیری است – بهویژه Paramount Pictures و CBS، برندهایی که بیش از یک قرن بخشی از فرهنگ رسانهای کشور بودهاند. این داراییها بیهمتا هستند. اما شرکتی که به نام Paramount Global فعالیتش را به پایان رساند، تحت تأثیر تغییرات بزرگ اقتصادی قرار گرفته که تمام رسانهها و صنعت سرگرمی را دچار تحول کرده است. هیچکدام به اندازه استودیوهای قدیمی که قرن اول هالیوود را شکل دادند، دچار تغییر نشدهاند. و به دلایل متعدد، هیچکدام به اندازه Paramount Global تحت تأثیر قرار نگرفتهاند.
زمانبندی این فروش، پایانی بر دههای است که شری ردستون برای رفع مشکلات بزرگی که پدرش در سالهای پایانی مدیریت امپراتوری ویاکام ایجاد کرده بود، صرف کرد. سامنر ردستون که کار خود را با زنجیرهای از سینماها در نیوانگلند آغاز کرده بود، در سال ۲۰۰۰ شبکه CBS را خرید و آن را زیر چتر ویاکام قرار داد. شش سال بعد، سامنر نظر خود را تغییر داد و تصمیم گرفت ویاکام و CBS به صورت جداگانه فعالیت کنند، هرچند که هر دو همچنان تحت کنترل محکم او باقی ماندند.

در پاییز ۲۰۱۵، شری ردستون به طرز چشمگیری به صحنه بازگشت، زمانی که پدر ۹۰ سالهاش در مجتمع بورلی پارک دچار ضعف جسمانی شد. بر اساس گزارشهای متعدد، از جمله کتاب برجسته «بدون فیلمنامه» نوشته جیمز بی. استوارت و ریچل آبرامز در سال ۲۰۲۳، شری وارد داستانی شد که شایسته سریالهایی مانند «دالاس» یا «داینستی» بود. دوستدختران مکار، شرکای تجاری مشکوک، گروهی از وکلا و مشاوران که از هزینهها بهرهمند میشدند و رقابتهای فراوان بر سر ثروت سامنر ردستون و امپراتوری تجاریاش. با این همه درام داخلی، جای تعجب نبود که پارامونت از بیتوجهی و کمبود دیدگاه رنج ببرد.
پیشروی هوشمندانه شری ردستون در مواجهه با چالشهای پیش رویش برای تعیین آینده امپراتوری خانوادگیاش اکنون به بخش مهمی از افسانه خانواده ردستون تبدیل شده است. در این مسیر، شری به این نتیجه رسید که برای حفظ شرکت، نیاز به اتحاد دوباره Viacom و CBS دارد. او این هدف را در سال ۲۰۱۹ محقق کرد و از موانع بسیاری عبور کرد. این موانع شامل مخالفت شدید مدیرعامل سابق CBS، لزلی مونوز، بود که پیش از برکناریاش در سال ۲۰۱۸ به دلیل موجی از اتهامات آزار جنسی از گذشتهاش، رخ داد.
نگاهی به گذشته نشان میدهد که اگر CBS بهصورت مستقل باقی میماند، میتوانست بهعنوان هدفی جذابتر برای خریداران استراتژیک مطرح شود. من تنها کسی نیستم که در این صنعت به این فکر میکنم که اگر تایم وارنر در حدود سال ۲۰۱۶ CBS را خریداری کرده بود، به جای اینکه خود را به AT&T بفروشد، امروز چشمانداز صنعت چگونه به نظر میرسید.
اکنون، پس از گذراندن دورهای دیگر از درام شکسپیری که شامل رئیسجمهور ترامپ، برنامه «۶۰ Minutes» و رئیس FCC در مأموریتی با شعار MAGA بود، شری ردستون کلیدها را به رژیم مالکیت جدید به رهبری دیوید الیسون سپرده است.
الیسون، همانند سامنر ردستون، با مهارت اسکایدنس مدیا را به ابزاری برای تصاحب یک شرکت بزرگتر تبدیل کرده است. بخشی از آنچه او به دست آورد، کنترل قوی شری ردستون بر پارامونت گلوبال بود. دیوید الیسون و پدرش، لری الیسون میلیاردر اوراکل، حدود ۷۰ درصد از سهام پارامونت اسکایدنس تازه تأسیس را در اختیار دارند و ۱۰۰ درصد قدرت رأیگیری را در دست دارند. اکنون محوطه ملروز به زمین بازی الیسونها تبدیل شده است.