Image

مصاحبه استفن کولبرت با کامالا هریس: نمادهای مقاومت در نهادهای چالش‌زده

📋 خلاصه مقاله:

کامالا هریس در مصاحبه‌ای با استیون کولبرت اعلام کرد که برای هیچ سمت عمومی نامزد نخواهد شد، در حالی که کولبرت نیز به دلیل زیان‌های مالی برنامه‌اش، “The Late Show” را ترک می‌کند. این دو شخصیت برجسته در حال ترک موقعیت‌های خود هستند و این تغییرات نشان‌دهنده چالش‌های بزرگ‌تری در صنعت سرگرمی و سیاست ایالات متحده است.

برای اعلام اینکه او برای هیچ سمت عمومی – از جمله فرمانداری کالیفرنیا، که قبلاً از نامزدی آن انصراف داده بود – نامزد نخواهد شد، کامالا هریس مکان مناسبی را انتخاب کرد. معاون سابق رئیس‌جمهور اولین مصاحبه تلویزیونی بزرگ خود را پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته با استیون کولبرت انجام داد.

هریس و کولبرت هر دو در حال ترک موقعیت‌های برجسته خود هستند، نه کاملاً به انتخاب خودشان. هر دو از نهادهایی که زمانی پایدار به نظر می‌رسیدند و اکنون در حال فروپاشی هستند، جدا می‌شوند. سیاستمدار و سرگرم‌کننده هر دو به تنهایی موفق خواهند بود، امری که به سختی می‌توان آن را انکار کرد، زیرا هریس بخش عمده‌ای از گفتگو را به تبلیغ خاطرات آینده‌اش اختصاص داد، نه به هشدار درباره بی‌عدالتی. این سیستم‌ها که آنها نماینده‌شان هستند، شایسته نگرانی ما هستند.

کولبرت، البته، میزبان برنامه «The Late Show» است، برنامه‌ای که CBS از سال ۱۹۹۳ پخش کرده و قصد دارد آن را متوقف کند.

سال آینده، به دلیل زیان‌های مالی برنامه، اما کلبرت، مانند هریس، می‌تواند به دونالد ترامپ که دوباره به صحنه بازگشته است، به عنوان عاملی در اخراج آهسته‌اش اشاره کند. شرکت مادر شبکه، پارامونت گلوبال، در حال ادغام است که نیاز به تأیید فدرال دارد و این امر باعث شده است که کلبرت در چشم برخی از منتقدان کنگره به عنوان قربانی به نظر برسد. پارامونت قبلاً موافقت کرده بود که به ترامپ غرامت بپردازد به خاطر مصاحبه قبلی هریس در برنامه “۶۰ دقیقه” — توافقی که کلبرت به صراحت آن را “رشوه” نامید، اندکی قبل از لغو برنامه‌اش. کلبرت هرگز این شباهت‌ها را در گفتگویش با هریس برجسته نکرد، اگرچه برای بینندگانی که حتی کمترین زمینه را داشتند، نادیده گرفتن آن‌ها غیرممکن بود.

با تصمیم قبلی برای عدم جایگزینی برنامه تیلور تاملینسون “After Midnight”، خروج کولبرت باعث می‌شود که CBS بدون هیچ برنامه‌ای در شب‌های دیرهنگام باقی بماند و شبکه‌های دیگر با چالشی برای پیروی از برنامه‌های مشابه مانند “The Tonight Show” شبکه NBC یا “Jimmy Kimmel Live!” شبکه ABC روبرو شوند. شب‌های دیرهنگام به عنوان یک ژانر — به عنوان یک حالت کامل از تبلیغات، تحلیل‌گری و نمایش — در خطر وجودی قرار دارد. دولت ایالات متحده بسیار بزرگ‌تر، قدیمی‌تر و به طور نظری، پایدارتر از این بخش کوچک از صنعت سرگرمی است. اما همچنین با خطرات بیشتری مواجه است و با حملات اخیر به جدایی قوا، ظرفیت دولت و آزادی‌های مدنی مانند آزادی بیان، آینده دموکراسی به همان اندازه در شک و تردید قرار دارد.

کولبرت در طول برنامه حضوری گرم و دوستانه داشت. او از امهوف سوالاتی پرسید و عملکرد او در مناظره را تحسین کرد و از هریس دعوت کرد تا بگوید “من به تو گفتم.” هرچند با پایان یافتن “نمایش دیرهنگام” ممکن است برخی چیزها از دست برود، اما این برنامه محلی برای مواجهه‌های انتقادی و سخت‌گیرانه با شخصیت‌های استقرار نخواهد بود. همان‌طور که کولبرت به مرحله بعدی خود می‌نگرد، فرصت‌های زیادی پیش روی اوست. شاید او یک قرارداد کتاب (بدون شک بسیار سودآور) برای بازتاب کارنامه‌اش دریافت کند. شاید او بالاخره یک جایزه امی برنده شود.

به عنوان یک شناخت بازگشتی برای فرمتی که آکادمی تلویزیون تا زمانی که در حال خروج بود، آن را درک نکرد، این فرصت برای دیگر افراد کمتر شناخته شده و بیشتر در معرض خطر است که با از دست دادن برنامه‌های شبانه از دست می‌رود – درست همان‌طور که از دست دادن هریس، از دست دادن برای جمعیت‌های آسیب‌پذیری بود که اکنون توسط دولت دوم ترامپ هدف قرار گرفته‌اند، بیشتر از خود هریس. در این لحظه، همگرایی هریس و کولبرت مناسب بود. همچنین برعکس تشویق‌کننده بود.

پست‌های مرتبط

مدیر هنری جدید تئاتر لینکلن سنتر، لیر دبسونت: ساختن «جوامع غیرممکن»

مدیر هنری جدید تئاتر لینکلن سنتر، لیر دبسونت: ساختن «جوامع غیرممکن»

لیر دبسونت به عنوان مدیر هنری جدید تئاتر مرکز لینکلن، بر ایجاد جامعه و دعوت همگانی تمرکز دارد. او با کمپین‌های عمومی و برنامه‌های متنوع، تلاش می‌کند تا تئاتر را به همه ساکنان…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۱۵, ۱۴۰۴
کارگردانان «Broken English» اهمیت ماریان فیث‌فول را توضیح می‌دهند: «او به خود وفادار ماند» در اولین نمایش ونیز

کارگردانان «Broken English» اهمیت ماریان فیث‌فول را توضیح می‌دهند: «او به خود وفادار ماند» در اولین نمایش ونیز

مستند «Broken English» به کارگردانی جین پولارد و ایان فورسایت، پرتره‌ای نوآورانه از ماریان فیثفول ارائه می‌دهد و در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم با استفاده از تکنیک‌های خلاقانه، زندگی…

توسطتوسطسارا رستگارشهریور ۵, ۱۴۰۴
قرارداد جدید YouTube TV با شبکه OAN در حالی که قرارداد با Fox News در حال انقضا است

قرارداد جدید YouTube TV با شبکه OAN در حالی که قرارداد با Fox News در حال انقضا است

یوتیوب تی‌وی با امضای قرارداد جدید با شبکه خبری OAN و افزودن شبکه AWE، محتوای خود را گسترش داده و ممکن است با انقضای قرارداد فعلی با فاکس نیوز، تغییراتی در ترکیب مخاطبان…

توسطتوسطپیمان نیکخواهشهریور ۵, ۱۴۰۴
جاش برولین: «Weapons» نقطه مقابل محتوای تکراری و خسته‌کننده است؛ مخاطبان به دنبال فیلمسازان بزرگ هستند

جاش برولین: «Weapons» نقطه مقابل محتوای تکراری و خسته‌کننده است؛ مخاطبان به دنبال فیلمسازان بزرگ هستند

جاش برولین در مصاحبه‌ای درباره فیلم جدیدش «Weapons» اظهار داشت که این فیلم با داستانی جذاب و کارگردانی قوی، نقطه مقابل محتوای تکراری و خسته‌کننده استریمینگ است و تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز را…

توسطتوسطزیبا برهانیمرداد ۲۰, ۱۴۰۴
مصاحبه استفن کولبرت با کامالا هریس: نمادهای مقاومت در نهادهای چالش‌زده - سرگرما