📋 خلاصه مقاله:
زک کرگر، کارگردان فیلم جدید Resident Evil، قصد دارد داستانی نو و متفاوت از شخصیتهای اصلی بازیها ارائه دهد که به اصول بازیها وفادار باشد اما تجربهای تازه و منحصر به فرد برای طرفداران خلق کند. این فیلم با توجه به محبوبیت بالای مجموعه در ایران، انتظار میرود با استقبال خوبی مواجه شود.
فیلم جدید Resident Evil با داستانی نو و متفاوت
زک کرگر، کارگردان فیلم جدید Resident Evil، اعلام کرده است که این فیلم داستانی کاملاً نو و متفاوت از شخصیتهای اصلی بازیهای این مجموعه خواهد داشت. او بر این باور است که طرفداران این بازیها پیشتر با داستانهای شخصیتهایی مانند لئون آشنا شدهاند و نیازی به تکرار آنها در فیلم نیست.
کرگر در مصاحبهای توضیح داد که هدف او از ساخت این فیلم، ارائه تجربهای تازه و منحصر به فرد برای طرفداران است. او میخواهد دنیای Resident Evil را از زاویهای جدید به تصویر بکشد و داستانهایی را روایت کند که تاکنون در بازیها به آنها پرداخته نشده است.
این رویکرد میتواند برای طرفداران این مجموعه جذاب باشد، زیرا فرصتی فراهم میکند تا دنیای Resident Evil را از دیدگاههای تازهای ببینند و با شخصیتها و داستانهای نو آشنا شوند.
با توجه به محبوبیت بالای این مجموعه در ایران، انتظار میرود که فیلم جدید Resident Evil با استقبال خوبی از سوی مخاطبان ایرانی مواجه شود. این فیلم میتواند تجربهای تازه و هیجانانگیز برای علاقهمندان به دنیای بازیها و فیلمهای ترسناک باشد.
زک کرگر همچنان بر این باور است که هیچ داستانی از مجموعه “Resident Evil” را برای اقتباس سینمایی خود بازسازی نکند.
اگرچه او تمایل دارد داستانی نو و اصیل ارائه دهد، کارگردان “Weapons” به Inverse گفت که او “قوانین بازیها را زیر پا نمیگذارد.”
او افزود: “من از طرفداران پروپاقرص بازیها هستم، بنابراین داستانی را روایت میکنم که به نوعی نامه عاشقانه به بازیها است و به اصول آنها وفادار میماند.”
کرگر کارگردانی این فیلم را بر اساس مجموعه بازیهای ویدیویی ترسناک و بسیار محبوب بر عهده دارد. او فیلمنامه را به همراه همکار نویسندهاش، شای هتن، نوشته است. شرکت Constantin Film تهیهکنندگی و تأمین مالی مشترک این فیلم را بر عهده گرفته است.
رابرت کولزر از Constantin، روی لی و میری یون از Vertigo Entertainment و PlayStation Productions نیز در تهیه این فیلم مشارکت دارند.
کرگر قصد دارد پروژهای خلق کند که «فراتر از شخصیتهای بازیها» باشد، اما به طرفداران اطمینان داد که ریشههای بازیها مورد احترام قرار خواهد گرفت.
«این فیلم به داستانهای بازیها وفادار است، اما داستانی متفاوت دارد»، کرگر گفت. «من قصد ندارم داستان لئون را تعریف کنم، زیرا داستان لئون در بازیها گفته شده است. [طرفداران] قبلاً آن را دارند.»
بازی اصلی «Resident Evil» در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک بازی پلیاستیشن عرضه شد و سپس به پلتفرمهای دیگر نیز راه یافت. در سال ۲۰۰۲، اولین فیلم «Resident Evil» با هنرنمایی میلا یوویچ و میشل رودریگز بر پرده سینماها به نمایش درآمد.
یوویچ در فیلمهای بعدی نظیر «Resident Evil: Apocalypse» (۲۰۰۴)، «Resident Evil: Extinction» (۲۰۰۷)، «Resident Evil: Afterlife» (۲۰۱۰)، «Resident Evil: Retribution» (۲۰۱۲) و «Resident Evil: The Final Chapter» (۲۰۱۷) نیز به عنوان بازیگر اصلی حضور داشت. در سال ۲۰۲۱، یوهانس رابرتس به عنوان نویسنده و کارگردان، بازسازی این مجموعه را با عنوان «Resident Evil: Welcome to Raccoon City» به عهده گرفت.
پیش از اکران فیلم «Weapons» در تاریخ ۸ آگوست، کرگر به Variety گفت که امیدوار است تجربهای سینمایی از «Resident Evil» را به نمایش بگذارد.
او اظهار داشت: «این بازیها ویژگی خاصی دارند. ریتم این بازیها بسیار منحصر به فرد و تأثیرگذار است و حرکت با یک شخصیت از نقطه A به نقطه B، در حالی که میدانید باید از مسیری پر از وحشت عبور کنید و با دقت و تفکر عمل کنید، بسیار جذاب است. این همان سینماست. بنابراین قصد دارم داستانی را در دنیای این بازیها روایت کنم که به تاریخچه آنها احترام بگذارد، اما در عین حال داستانی تازه باشد.»