Image

شنیدنی‌ها: «Weapons» و «Freakier Friday» به عنوان جایگزین‌های ابرقهرمانی؛ چرا جشنواره فیلم لوکارنو فراتر از انتظار ظاهر می‌شود

📋 خلاصه مقاله:

پادکست «Daily Variety» به تحلیل موفقیت فیلم‌های «Weapons» و «Freakier Friday» در گیشه و اهمیت برنامه‌ریزی متقابل در صنعت سینما می‌پردازد، در حالی که به کمبود انتشارهای بزرگ تا اکران «Tron: Ares» اشاره می‌کند. همچنین، اهمیت جشنواره‌های فیلم اروپایی مانند لوکارنو در جذب توجه جهانی و توسعه صنعت فیلم بررسی می‌شود.

پادکست ‘Daily Variety’ به تحلیل اخبار، روندها و شخصیت‌هایی می‌پردازد که در صنعت سرگرمی توجه همگان را به خود جلب کرده‌اند.

موفقیت فیلم‌های «Weapons» از Warner Bros و «Freakier Friday» از Disney در آخر هفته افتتاحیه در گیشه، به عنوان یک پیروزی برای تلاش‌های برنامه‌ریزی متقابل ابرقهرمانی و فیلم‌های با بودجه متوسط به شمار می‌آید.

این تحلیل توسط برنت لنگ، سردبیر اجرایی Variety و گزارشگر باسابقه گیشه، در آخرین قسمت از پادکست «Daily Variety» ارائه شده است. عملکرد هر دو فیلم که در آخر هفته گذشته به صورت گسترده اکران شدند، برای سلامت کلی سینما رفتن بسیار دلگرم‌کننده بود.

«آنچه هیجان‌انگیز بود این است که [‘Weapons’ و ‘Freakier Friday’] واقعاً نمونه‌های مؤثری از برنامه‌ریزی متقابل بودند. یکی برای مخاطبان جوان‌تر زن و دیگری برای مخاطبان مرد کمی مسن‌تر طراحی شده بود»، لنگ می‌گوید. «یکی فیلمی با درجه R و دیگری فیلمی با درجه PG است. این واقعاً نشان می‌دهد که این یک کسب‌وکار است که می‌تواند به استقبال از انواع مختلف ژانرها گسترش یابد. نیازی نیست که هر آخر هفته فقط یک اکران جدید وجود داشته باشد. این چیزی است که سینماها واقعاً استودیوها را به فکر کردن در مورد آن ترغیب کرده‌اند. زیرا سینماها واقعاً یک کسب‌وکار مبتنی بر تردد هستند. آنها می‌خواهند مردم از در وارد شوند و از بوفه خرید کنند. اینگونه است که آنها پول زیادی به دست می‌آورند و می‌خواهند مردم به عادت رفتن به سینما برگردند.»

لنگ همچنین هشدار می‌دهد که در هفته‌های آینده، تا زمان اکران فیلم «Tron: Ares» دیزنی در ۱۰ اکتبر، با کمبود انتشارهای بزرگ مواجه خواهیم بود.

«این آخر هفته دلایل زیادی برای جشن گرفتن داشتیم. اما وقتی به آینده نگاه می‌کنیم، تا اواسط اکتبر که «Tron: Ares» اکران می‌شود، برنامه بسیار ضعیفی داریم.» او می‌گوید: «این فقط نشان می‌دهد که تداوم انتشارها نیز بسیار مهم است و استودیوها هنوز به درستی این موضوع را درک نکرده‌اند.»

در این بخش، جان هوپول، سردبیر بین‌المللی ورایتی از لوکارنو، سوئیس، درباره اهمیت فزاینده جشنواره‌های فیلم اروپایی متوسط مانند لوکارنو برای صنعت جهانی فیلم صحبت می‌کند. به عنوان نمونه، رویدادهایی مانند اهدای جایزه دستاورد شغلی باشگاه پلنگ به اما تامپسون در جشنواره لوکارنو در ۸ اوت، توجه بیشتری را به خود جلب کرده و در عصر رسانه‌های آنلاین فوری، هیجان بیشتری ایجاد می‌کنند.

هوپول که در مادرید مستقر است اما در طول سال برای ورایتی به سراسر جهان سفر می‌کند، می‌گوید این تغییر از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، زمانی که برگزارکنندگان جشنواره روتردام در آمستردام تصمیم گرفتند علاوه بر نمایش فیلم‌های هنری، یک بازار فروش فیلم نیز ایجاد کنند. افزودن عنصر تجاری همه چیز را دگرگون کرد.

«از آن زمان، جشنواره‌های سن سباستین [در اسپانیا] و لوکارنو از روتردام الگوبرداری کرده‌اند. زیرا اگر می‌خواهید فیلم‌های برجسته‌ای داشته باشید، باید خریدارانی را جذب کنید که به نوبه خود تولیدکنندگان و نمایندگان فروش را به سمت جشنواره شما سوق دهند و فیلم‌هایشان را به جشنواره شما بیاورند»، هوپول می‌گوید. «لوکارنو، همانند سن سباستین، از برترین جشنواره‌های اروپا هستند که پیشرفته‌ترین مجموعه‌های صنعتی، جاذبه‌ها و مباحثات را توسعه داده‌اند.»

پست‌های مرتبط

سردبیر جدید ووگ آمریکا، کلوئی مال، خود را «نپو بیبی» افتخارآمیز می‌داند

سردبیر جدید ووگ آمریکا، کلوئی مال، خود را «نپو بیبی» افتخارآمیز می‌داند

کلویی مال، دختر کندیس برگن و لوئیس مال، به عنوان مدیر تحریریه نسخه آمریکایی مجله ووگ منصوب شد و جایگزین آنا وینتور شد. او از سال ۲۰۱۱ در ووگ فعالیت داشته و به…

توسطتوسطفرزاد مطهریشهریور ۱۲, ۱۴۰۴
پیش‌نمایش جهانی فیلم «Deathstalker» در لوکارنو: موفقیت بزرگ برای Raven Banner در فروش حقوق پخش

پیش‌نمایش جهانی فیلم «Deathstalker» در لوکارنو: موفقیت بزرگ برای Raven Banner در فروش حقوق پخش

فیلم «Deathstalker» به کارگردانی استیون کوستانسکی، پیش از نمایش جهانی در جشنواره فیلم لوکارنو، قراردادهایی با ژاپن و کشورهای آلمانی‌زبان اروپا منعقد کرده و مذاکراتی با کشورهای دیگر در حال انجام است. این…

توسطتوسطزیبا برهانیمرداد ۲۲, ۱۴۰۴
بارستول خواستار میلیون‌ها دلار از امگا اکانتینگ در پرونده تبلیغاتی شد

بارستول خواستار میلیون‌ها دلار از امگا اکانتینگ در پرونده تبلیغاتی شد

Barstool Sports از شرکت‌های Omega و O’Brien به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های تبلیغات و اسپانسرشیپ شکایت کرده است. این شکایت در دادگاه نیویورک ثبت شده و ادعا می‌شود که Omega و O’Brien میلیون‌ها…

توسطتوسطفرزاد مطهریشهریور ۷, ۱۴۰۴
همکاری یونیورسال موزیک هند با مدوک فیلمز برای راه‌اندازی لیبل جدید «Mad for Mussic»

همکاری یونیورسال موزیک هند با مدوک فیلمز برای راه‌اندازی لیبل جدید «Mad for Mussic»

یونیورسال موزیک هند با همکاری مادوک فیلمز، لیبل موسیقی «مد فور موزیک» را راه‌اندازی کرده است تا حضور خود را در بازار موسیقی هند تقویت کند. این همکاری استراتژیک، یونیورسال را به شریک…

توسطتوسطعلی محتشمشهریور ۶, ۱۴۰۴
شنیدنی‌ها: «Weapons» و «Freakier Friday» به عنوان جایگزین‌های ابرقهرمانی؛ چرا جشنواره فیلم لوکارنو فراتر از انتظار ظاهر می‌شود - سرگرما